دیتا پروژکتورها در مدارس

دیتا پروژکتورها در مدارس

دیتا پروژکتور وسیله ای است که از کامپیوتر، تلویزیون و یا یک منبع ویدئویی سیگنال دریافت می کند و تصاویر بزرگی را با استفاده از نور تابانده شده، ایجاد می کند.

راه اندازی سریع

شما می توانید دیتا پروژکتور را به سرعت و آسانی راه اندازی کنید و تصاویر را روی پرده یا دیواری به رنگ روشن نمایش دهید. کافی است کامپیوتر و یا ویدئو پروژکتور را روی سطح مناسبی با فاصله چند متر از صفحه نمایش یا دیوار قرار دهید. کابل نمایش را از یک طرف به پروژکتور و از طرف دیگر به کامپیوتر متصل کنید. کلید پاور پروژکتور و کامپیوتر را روشن کنید. منتظر باشید تا پروژکتور گرم شود و تصویری نمایش دهد. شما می توانید سایز تصویر را با استفاده از زوم تنظیم کنید.

فواید استفاده از ویدئو پروژکتور در برنامه ریزی آموزشی

برقراری ارتباط هدف اصلی در آموزش به شمار می رود و  دیتا پروژکتور به دانش آموزان و معلم این امکان را می دهد که افق جدیدی در تبادل اطلاعات، ایده ها، تصاویر و منابع صوتی و تصویری فراروی خود ببینند. یادگیری با کیفیت و توان بیشتری پیش می رود اگر استفاده از ابزاری مثل ویدیو پروژکتور پشتیبانی لازم برای آموزش منطق و ریاضیات، موسیقی، زبان و غیره را  ارائه دهد. دیتا پروژکتورها به همراه وایت بردهای هوشمند می توانند ما را در رسیدن به مقصود در کلاس درس همراهی کنند. یک پروژکتور مناسب تصویری واضح و روشن نمایش می دهد که از هر قسمت کلاس درس قابل رویت است.

پیشرفت های جدید

کیفیت، وضوح تصویر، ویژگی ها و آسانی استفاده از ویدئو پروژکتورها طی چند سال اخیر به شکل چشمگیری افزایش یافته است. اندازه و وزن دیتا پروژکتورها کمتر شده است. در مدل های جدید ویدیو پروژکتورها قابلیت هایی مثل فوکوس اتوماتیک، بزرگنمایی، لنز وسیع و زوم کردن از راه دور موجود است.

موارد استفاده

دیتا پروژکتورها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند از جمله این مکان ها می توان به کلاس درس، اتاق های کنفرانس، سالن های اجتماعات و هر مکانی که صفحه مسطحی برای نمایش تصاویر موجود باشد، اشاره کرد.

  • ارتقای سطح آموزشی اساتید و کادر علمی
  • تبادل و نمایش منابع علمی
  • امکان نمایش فعالیت های علمی دانش آموزان در کلاس درس
  • امکان تلفیق عملکرد ویدئو پروژکتور با بردهای هوشمند
  • امکان استفاده در فعالیت های گروهی مثل ویدئو کنفرانس

نکاتی برای انجام خریدی مناسب

ابتدا باید لیستی از اهداف تعریف شده خود را در اختیار داشته باشید و در خریدتان اولویت بندی کنید. به عنوان نمونه:

  1. آیا در جستجوی وسیله ای هستید که روی سقف نصب شود یا می خواهید بین کلاس ها متحرک باشد.
  2. چه سایز یا ترکیبی از مکان ها {سالن ژیمناستیک، کلاس درس و ….} را نیاز دارید.
  3. از چه میزان نور در اتاق بهره می برید؟
  4. کامپیوترها از چه رزلوشن و وضوح تصویری بهره مند هستند؟