راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اپسون

ویدئو پروژکتور اپسون

اگر به دنبال خرید یک ویدئو پروژکتور جدید برای یک کلاس درس، اتاق جلسه یا سینمای خانگی هستید، حتما نیاز دارید که تصویری که روی صفحه نمایش داده می‌شود شما را مجذوب خود کند. تحقیق و جستجو برای خرید ویدئو پروژکتور می‌تواند گیج کننده باشد زیرا  این صنعت از نام‌های اختصاری و اصطلاحات فنی بسیاری وجود دارد، اما ما در این مقاله با پاسخگویی به سوالات رایج در مورد اصطلاحات، ویژگی ها و سایر ملاحظات مهم هنگام خرید ویدئو پروژکتور اپسون ، به شما کمک می‌کنیم انتخابی بهتر و راحت‌تری داشته باشید.

ویژگی‌های ویدئو پروژکتور اپسون

  • نسبت کنتراست

نسبت کنتراست تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین نقطه روی صفحه نمایش است که با یک عدد بیان می‌شود. اگر روشن ترین رنگ سفید را روی صفحه نمایش و تیره ترین رنگ سیاه را انتخاب کنید و درخشندگی را با هم مقایسه کنید، نسبت کنتراست را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ به این معنی است که روشن ترین رنگ ۱۰۰۰ برابر روشن تر از تیره رنگ در صفحه نمایش شما است.

بنابراین، نسبت کنتراست بالا به این معنی است که تصویر نمایش داده شده دارای جزئیات فوق العاده غنی و شفاف خواهد بود. کنتراست به ویژه برای سینمای خانگی مهم است، جایی که نور محیط ممکن است باعث شود که اگر تفاوت کافی بین  روشن ترین و تاریک ترین نقطه وجود نداشته باشد، دیدن محتوای سینمایی را با مشکل مواجه می‌کند.

فناوری ال سی دی انحصاری تراز عمودی (VA) ویدئو پروژکتور اپسون یک رنگ مشکی مات را ارائه می‌دهد و به ویدئو پروژکتور اجازه می‌دهد تا به رنگ مشکی شگفت انگیز با نسبت کنتراست تا ۲۰۰۰۰۰:۱ دست یابد.

  • رزولوشن یا وضوح تصویر

رزولوشن تعداد نقاط یا پیکسل‌‎هایی است که برای نمایش یک تصویر استفاده می‌شود. وضوح بالاتر به این معنی است که پیکسل‌های بیشتری برای ایجاد تصویر استفاده می‌شود و در نتیجه تصویر واضح تر و تمیزتر می‌شود. وضوح بالا برای نمایش نمودارها و نمودارهای دقیق، متن و ویدیوها با کیفیت بالا مهم است. وضوح با ترکیب اعدادی مانند ۱۹۲۰x 1200 نشان داده می‌شود. این نشان می‌دهد که ۱۹۲۰ نقطه به صورت افقی در سراسر صفحه نمایش توسط ۱۲۰۰ خط نقطه به صورت عمودی وجود دارد که برابر با ۲,۳۰۴,۰۰۰ نقطه یا پیکسل در صفحه نمایش شما می‌باشد.

وضوح SVGA

وضوح SVGA، به وضوح  ۸۰۰×۶۰۰ پیکسل یا نسبت تصویر ۴:۳ گفته می‌شود. این ویدئو پروژکتورها دارای وضوح پایین هستند که مقرون به صرفه تر هستند و برای نمایش داده‌ها، نمودارها و کلیپ های ویدیویی ساده مناسب هستند.

وضوح XGA

وضوح XGA به وضوح ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل یا نسبت تصویر ۴:۳ گفته می‌شود. اکثر رایانه‌ها از XGA به عنوان وضوح اصلی خود استفاده می‌کنند، بنابراین جفت کردن رایانه‌ها با ویدئو پروژکتورهای XGA رایج است.

وضوح WXGA

وضوح WXGA به وضوح  ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل یا نسبت تصویر ۱۶:۱۰ گفته می‌شود. WXGA نسخه عریض XGA است که همان وضوح عمودی را ارائه می‌کند اما ۲۰ درصد وضوح افقی بیشتری ارائه می‌کند. WXGA به وضوح رایج برای رایانه‌های نوت بوک و گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

وضوح WUXGA

WUXGA به ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل یا نسبت تصویر ۱۶:۱۰ گفته می‌شود. WUXGA در حال تبدیل شدن به استانداردی برای لپ‌تاپ‌های پیشرفته و رایانه‌های صنعتی است. علاوه بر این، WUXGA برای نصب ویدئو پروژکتورها در مکان‌های بزرگی که به محتوای روشن و با کیفیت بالا نیاز دارند استفاده می‌شود.

رزولوشن‌های ویدئو پروژکتور سینمای خانگی

  • ۷۲۰p نسبت تصویر ۱۶:۹: این فرمت بیشتر برای نمایش فیلم اقتصادی استفاده می‌شود. با استاندارد ۷۲۰p HDTV مطابقت دارد.
  • ۱۰۸۰p نسبت تصویر ۱۶:۹: اکنون این فرمت استاندارد برای سینمای خانگی است. با فرمت‌های پخش HDTV 1080i/1080p و فرمت‌های بلوری مطابقت دارد.

مزایای ویدئو پروژکتور اپسون

  •  راه حل های سه بعدی اپسون

این سیستم نوآورانه دارای دو ویدئو پروژکتور اپسون است که بر روی هم قرار می‌گیرند و تصویر سه بعدی را ایجاد می‌کنند، با استفاده از دو ویدئو پروژکتور، تجربه تماشای چشمگیری با روشنایی دو برابر ایجاد می‌شود. فیلترهای پلاریزه، در ترکیب با عینک‌های ارزان قیمت، لذت بردن از یک تئاتر را آسان می‌کند.

ویدئو پروژکتور اپسون

  • تقسیم صفحه

این ویژگی برای جلسات مشترک، کلاس‌ها و کنفرانس‌های ویدئویی عالی است، صفحه تقسیم شده به شما امکان می‌دهد محتوای چند فرمت را از دو تا چهار تصویر به طور همزمان در یک صفحه نمایش دهید.

ویدئو پروژکتور

  • DICOM

تصویربرداری دیجیتال و ارتباطات در پزشکی (DICOM) امکان بازتولید تونال عالی و دقیق را برای بهبود تصاویر پزشکی مانند اشعه ایکس فراهم می‌کند.

  • Edge Blending

از چندین ویدئو پروژکتور برای همپوشانی تصاویر بدون نقاط روشن در جایی که همپوشانی رخ می‌دهد استفاده کنید. ویدئو پروژکتورهایی با این ویژگی برای گالری‌های هنری، تابلوهای دیجیتال، ویدئو وال‌ها، مراکز فرماندهی و استیج ها ایده آل هستند.

 

ویدئو پروژکتور

  • DCDi

(Directional Correlation Deinterlacing) یک چیپست ویدیویی است که با حذف نویز ناشی از فشرده سازی و افزایش وضوح، بازتولید فیلم را بهبود می‌بخشد.

  • ویدئو پروژکتور ۳۶۰ درجه

با ویدئو پروژکتور ۳۶۰ درجه می‌توانید با نصب ویدئو پروژکتور از هر موقعیتی در شعاع ۳۶۰ درجه، از هر زاویه ای تصویربرداری پخش کنید.

  •  ویدئو پروژکتور دارای فیلتر

فیلترها نقش مهمی در نگهداری از لامپ دارند. آن‌ها از لامپ و موتور ویدئو پروژکتور شما در برابر تجمع گرد و غبار محافظت می‌کنند و نگهداری را آسان می‌کنند. برخی از ویدئو پروژکتورها ادعا می کنند که “فاقد فیلتر” هستند. اگرچه این ویدئو پروژکتورها فیلتری برای تعویض ندارند، اما روشی نیز برای محافظت از لامپ در برابر عوامل محیطی بیرونی مانند گرد و غبار و رطوبت ندارند که به شدت بر عمر لامپ تأثیر می‌گذارد. به دنبال ویدئو پروژکتوری با عمر لامپ طولانی باشید – حداقل ۳۰۰۰ ساعت.

در نهایت،  با تمام مراقبت‌ها ممکن است مشکلی برای ویدئو پروژکتور شما پیش آمد، پس هنگام خرید مطمئن شوید. ویدئو ویدئو پروژکتوری که می‌خریدحتماً دارای خدمات و پشتیبانی مناسبی باشد. ما در شرکت مهندسی نوآوران تحقیق این اطمینان را به شما می‌دهیم بهترین خدمان و پشتیبانی را بعد از خرید ویدئو پروژکتور به شما خواهیم داد.

تماس با ما

شماره تلفن: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق