مزایای استفاده از ویدئو پروژکتورها

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتورها

ویدیو پروژکتورها معمولا به نام سیستم پروژکتورهای دو قسمتی یا دو تکه شناخته می شوند چرا که یک دیتا پروژکتور معمولا با صفحه نمایشی که از آن جداست مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحات یا پرده های نمایش یا روی دیوار نصب شده و یا از سقف آویخته می شوند. هر چند امروزه بسیاری از کاربران از ویدئو پروژکتورهای ارزان قیمتی استفاده می کنند که به آسانی تصویر را روی یک دیوار سفید نمایش می دهند و به این ترتیب هزینه ای برای تهیه صفحه نمایش ندارند.

مزایا

امکان ایجاد تصویری بزرگ

پروژکتورها بزرگترین تصویر ممکن را برای نمایش ایجاد می کنند. شما می توانید تصاویر بسیار بزرگی را برای نمایش فیلم دلخواهتان حتی در منزل تان ایجاد کنید. در واقع تصاویری که توسط ویدیو پروژکتورها ایجاد می شود با کیفیت بسیار عالی و در حدود ۹۰ تا ۱۲۰ اینچ هستند و این اندازه بسیار بزرگتر از اندازه های ارائه شده توسط تلویزیون های مسطح است.

امکان ایجاد تصاویر با اندازه های کوچکتر   

شاید شما نیازی به تصویر بسیار بزرگ ندارید شاید هم فضای کافی برای چنین تصاویری ندارید. در چنین شرایطی دیتا پروژکتور تصاویر کوچک در حدود ۶۰ اینچ ایجاد می کند. بنابراین ویدئو پروژکتور می تواند به عنوان جایگزینی برای تلویزیون پلاسمای ۶۰ اینچی مورد استفاده قرار بگیرد. با هزینه بسیار پایین تصویری با کیفیت خوب و در اندازه ۶۰ اینچ در اختیار شما قرار می گیرد.

کم هزینه بودن

ویدئو پروژکتورها به عنوان جایگزینی ارزان قیمت برای ویدئوهایی با صفحات بزرگ در منزل شما کاربرد دارند. بعضی از پروژکتورها با هزینه ای کمتر از ۱۰۰۰ دلار سینمای خانگی را به منازل آورده اند و این هزینه بسیار کمتر از تلویزیون های صفحه مسطح است. حتی دیتا پروژکتورها هزینه ای کمتر از یک تلویزیون ۳۶ اینچی دارند. البته دیتا پروژکتورها قیمت های متفاوتی دارند و این بستگی به کارایی آنها دارد. اما بهترین انواع دیتا پروژکتورها امروزه بازار وسیعی در بین مشتریان پیدا کرده اند و قیمت آنها منطقی تر شده است. با توجه به اندازه و اینچی که این پروژکتورها ارائه می دهند اکنون بهترین قیمت را در بازار دارا می باشند.

صرفه جویی در فضا

یک پروژکتور کوچک که روی میز کوچک، قفسه کتابخانه و یا روی سقف نصب شده باشد فضایی از سطح اتاق اشغال نمی کند. وقتی دیتا پروژکتور مورد استفاده قرار نمی گیرد واقعا به چشم نمی آید. با استفاده از یک ویدیو پروژکتور دیگر نیازی به تلویزیون های بزرگ و جاگیر نیست مخصوصا زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرند و فقط فضایی از اتاق یا دفتر را به خود اختصاص می دهند.

آسانی نصب

آسانی نصب ویدئو پروژکتورها مساله ای متغیر است. اگر شما بخواهید پروژکتور را روی میز یا قفسه کتابخانه نصب کنید و از تصویر آن روی یک دیوار سفید بهره ببرید این کار به آسانی استفاده از تلویزیون است. این دستگاه ها سبک هستند و با کمترین مشکلی راه اندازی می شوند. گاهی اوقات برخی تنظیمات برای داشتن تصویری بهتر نیاز است که این تنظیمات حتی در مورد تلویزیون های قدیمی صادق است.