مزیت های پروژکتورها نسبت به تلویزیون های با صفحه نمایش بزرگ

مزیت های پروژکتورها

بزرگ تر بودن صفحه نمایش

صفحه نمایش ویدئو دیتا پروژکتورها نسبت به تلویزیون ها بسیار بزرگتر بوده و قابلیت نمایش تصاویر ۳۰ در ۴۰ اینچ و حتی بیشتر را نیز دارا هستند.

توانایی کنترل نور

تلویزیون های پلاسما، LCD وLED  به طور معمول نسبت به ویدیو پروژکتورها از نور خوبی برخوردارند اما در مدل های جدید ویدئو پروژکتورها این ضعف برطرف شده و در اتاق با نور خوب، بسیار عالی عمل می کنند.

هزینه

در مقایسه با تلویزیون های بسیار بزرگ HD، دیتا پروژکتورها از قیمت بسیار خوبی برخوردارند.

اندازه اتاق

البته این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار نیست چرا که در اتاق های کوچک نیز  می توان از یک دیتا پروژکتور و صفحه نمایش روی دیوار بهره برد.

امکان جابجایی

در واقع ویدئو پروژکتورها در این زمینه از مزیت خوبی برخوردارند. پروژکتورهای با کیفیت که برای عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند بین ۳ تا ۴٫۵ کیلوگرم وزن دارند که حمل و نقل آنها را آسان کرده و به راحتی می توان آنها را برای سرویس و تعمیرات فرستاد. مزیت دیگری که پروژکتورها دارند این است که می توان دیتا ویدیو پروژکتور و صفحه نمایش را به راحتی به منزل مشتری برد و درباره آن توضیحات لازم را ارائه داد.

اندازه پروژکتور

سایز بزرگ پرینتی که عکاسان تهیه می کنند ۳۰ در ۴۰ اینچ است در حالی که برخی استودیو ها تا سایز ۴۰ در ۶۰ اینچ هم تهیه می کنند برای نمایش این تصویر به تلویزیونی نیاز است که به اندازه کافی بزرگ باشد و توانایی نمایش طول ۴۰ اینچ را داشته باشد و برای خرید آن باید هزینه بالایی پرداخت کرد.