استفاده از ویدئو پروژکتور در سالنهای زیبایی

ویدئو پروژکتور در سالنهای زیبایی

ماها لانی

مطالعه موردی پروژکتور CP-A100

ژاپن

معرفی

ماها لانی سالن زیبایی است که توسط Hawaii Relaxation اداره می شود. هدف این مجموعه، فراهم کردن بهبودی روح و جسم از طریق درمان های زیبایی و ماساژ درمانی با تم و ریشه هاوایی می باشد. برای نیل به این هدف، موسیقی به تنهایی کافی نبود و نیاز به ایجاد فضایی متناسب با هاوایی بود که با استفاده از ویدئو ممکن می شد. هدف کلی، خلق محیطی بود که مشتریان به هنگام درمان و ماساژ با تماشای فیلم هایی بتوانند آرامش ذهنی و جسمی به دست آورند.

این مجموعه تصمیم خود را بر آن داشت تا فیلم هایی با استفاده از ویدئو پروژکتور پخش کند، اما در طول مسیر با مشکلات متعددی مواجه شد. فضایی که بیماران تحت درمان قرار می گیرند، به اندازه کافی بزرگ نیست که بتوان از پروژکتورهای معمولی برای پخش ویدئو استفاده کرد و بیماران اغلب طوری دراز می کشند که صورتشان رو به پایین است. بنابراین ویدئو باید به جای دیوار بر کف زمین بتابد.

ماها لانی پروژکتوری با فاصله نورافکنی کوتاه نیاز داشت تا بتواند ویدئو ها را در کف زمین نمایش دهد و به راحتی به وسیله سایه فرد درمانگر مسدود نشود.ویدئو پروژکتور های ال سی دی CP-A100 هیتاچی با فاصله نورافکنی بسیار کوتاه با قابلیت ایجاد تصویر بر کف زمین بر تمامی این مشکلات غلبه می کند.

مزایا

فاصله تشکیل تصویر از CP-A100 بر روی صفحه نمایش ۸۰ اینچی، (با احتساب خود دستگاه) فقط ۶۳ سانتی متر/۲۵ اینچ می باشد. به لطف این فاصله کوتاه، اگر این پروژکتور به صورت عمودی نصب گردد، تصویر آن می تواند بر روی زمین بتابد. مشتریان می توانند هنگام دراز کشیدن، درحالیکه صورتشان رو به زمین است، ویدئو هایی را تماشا کنند و به این ترتیب از لحاظ بصری از فضای هاوایی لذت ببرند. با استفاده از این نصب کارآمد و صرفه جویی کننده در فضا، بدون بر هم زدن فضای اتاق، امکان تشکیل تصویر بر روی زمین ایجاد می شود.

در شرایط عادی، هنگام استفاده از یک پروژکتور معمولی فرد درمانگر باعث مسدود کردن تصاویر خواهد شد، اما هیتاچی CP-A100 می تواند از زیر میز ماساژ بر سطح زمین بتابد و به این ترتیب حتی زمانی که درمانگر بر سر میز ایستاده است، تصویر کاملا واضح خواهد بود. به علاوه، این پروژکتور نه تنها کیفیت تصویر بسیار بالایی را داراست، میزان صدای آن بسیار کمتر از ۲۹dBA (در حالت سازگار با محیط زیست Eco Mode) می باشد، که حتی برای فضای یک کتابخانه نیز مناسب است. با استفاده از CP-A100، ماها لانی به فضایی فوق العاده برای درمان و شفا بخشی تبدیل شده است.