همگام با پروژکتور و تکنولوژی

پروژکتور و تکنولوژی

همگام با دگرگونی هایی که در تکنولوژی رخ داده، استفاده از فیلم کمرنگ تر و تکنولوژی دیجیتال موارد استفاده بیشتری پیدا کرده است به گونه ای که دیتا پروژکتور جایگزین اسلاید پروژکتور برای نمایش تصاویر شده است.

۲ نوع تکنولوژی عمده در بازار دیتا پروژکتور موجود است: پروژکتورهای LCD و DLP. در پروژکتورهایLCD  نور به صورت متوالی تابیده شده در نتیجه طبیعی تر بوده و برای چشم مناسب تر است. در این پروژکتورها نور به ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی تفکیک می شود. در پروژکتورهای DLP نور به سرعت از فیلترهای چرخشی عبور کرده و به صورت توالی نورهای سبز، آبی و سفید شکسته می شوند. ویژگی ممتاز پروژکتورهای DLP، کنتراست بالای آنها است که در حدود ۲۰۰۰:۱ میباشد.

کنتراست هر چه بالاتر باشد بهتر است، این بدان معنا است که رنگ مشکی کاملا مشکی، رنگ سفید کاملا سفید و تمام رنگ ها باتوجه به میزان تفکیک بالا برای چشم دیده می شوند. اگر دیتا پروژکتور در مکانی کاملا تاریک نصب شود، حداقل کنتراست مورد نیاز ۸۰۰:۱ است. کنتراست تنها محدوده ای است که پروژکتورهای DLP نسبت بهLCD  در آن ارجحیت دارند. یک پروژکتور DLP معمولی کنتراست ۲۰۰۰:۱ را داراست در حالی که یکLCD  خوب کنتراستی معادل ۱۰۰۰:۱ دارد.

میزان نور لامپ دیتا پروژکتور وقتی به ۵۰ درصد میزان خود می رسد نیاز به تعویض دارد. عمر لامپ در حدود ۲۰۰۰ ساعت با میزان مصرف معمولی و ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ساعت برای مصارف کمتر است. برای برخی از لامپ ها علامت هشدار نشان دهنده پایان عمرشان است درحالی که برای برخی دیگر از لامپ ها خاموش شدن، نشانه پایان عمر است و تا لامپ تعویض نشود پروژکتور روشن نخواهد شد.

استاندارد متداول برای رزلوشن پروژکتورها *۷۶۸ ۱۰۲۴ است که نسبت تصویر ۴:۳ را در اختیار قرار می دهد. استاندارد بعدی ۱۲۸۰*۸۰۰ است. رزلوشن بعدی ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است که نسبت تصویر ۱۶:۹ را داراست.

مکان های آموزشی، مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها، سالن های اجتماعات، آمفی تئاترها و سالن های کنفرانس از جمله مکان هایی است که می توان از دیتا پروژکتور در آنها بهره برد.

پروسه نصب و راه اندازی دیتا پروژکتور نیازمند گروه مجربی است که راه اندازی و آموزش سیستم را به صورت حرفه ای پیش ببرند. شرکت مهندسی نوآوران تحقیق با کادری مجرب و متخصص تمام مراحل نصب و راه اندازی سیستم ها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز را طبق نیاز مشتریان با ارائه مشاوره و برگزاری جلسات آموزشی ارائه می دهد.

 یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان و مشتریان ویدئو پروژکتورها خدمات پس از فروش آن است که نیاز مشتری را از بابت تامین قطعات و خدمات مورد نیاز در این زمینه برطرف می کند. شرکت مهندسی نوآوران تحقیق با ۲۰ سال سابقه در زمینه خدمات آموزشی و تجهیزات سمعی و بصری در زمینه ارائه امکانات مورد نیاز و متناسب با خواسته های مشتریان، پیشگام بوده است.