استفادۀ مدارس از پروژکتور LCD

پروژکتور LCD

 در بسیاری از مدارس در سراسر دنیا، ویدئو پروژکتورهای ال سی دی به سرعت در حال تبدیل شدن به وسایل استاندارد آموزشی هستند. ویدیو پروژکتورهای ال سی دی به همراه یک کامپیوتر، پخش دی وی دی و یا دستگاه‌های رسانه‌ای دیگر، تصاویر و ویدیوهایی با وضوح بالا را برای دانش آموزان نمایش می‌دهند. به جای فیلم‌های قدیمی و پروژکتورهای سنتی و همچنین برای توسعه برنامه‌‌های کاربردی جدید، مدارس هوشمند از این پروژکتورهای ال سی دی استفاده می‌کنند. کاهش هزینه‌‌های فن آوری باعث شده که دیتا پروژکتورهای ال سی دی به طور فزاینده ای مورد توجه اکثر مدارس حتی مدارس هوشمند حساس به بودجه، قرار گیرند.

سخنرانی‌ها

مدرسان، معمولا سخنرانی خود را با ارائه پاورپوینتی که با یک ویدئو پروژکتور LCD و کامپیوتر نمایش داده می‌شود، تکمیل می‌کنند. معلم یک اسلاید پاورپوینت را بر روی برد هوشمند نمایش می دهد و می‌تواند در حین بحث با ماژیک مخصوص، نکات مهم را در کنار تصویر بر روی تخته هوشمند، حاشیه نویسی کند. او می‌تواند یادداشت‌ها و معادلات را اضافه کرده و مطالب جالب را نشان دهد. هنگامی‌ ‌که دانش آموزان درس را در کلاس ارائه می‌دهند، می‌توانند از فایل پاورپوینتی که آماده کرده اند به عنوان پس زمینه برای صحبت‌‌های خود استفاده کنند.

ویدئو

معلمان برای نشان دادن فیلم در کلاس از ویدئو پروژکتور ال سی دی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند یک فیلم مستند را بر روی اینترنت، یک فیلم در یک دی وی دی و یا یک ویدیوی شخصی از یک سفر را نشان دهند. در اینجا، ویدیو پروژکتور LCD جایگزین ویدئو پروژکتور‌‌های سنتی شده است. مزیت اصلی این ویدئو پروژکتورهای ال سی دی،‌ ‌اتصال آنان به کامپیوتر است. به این ترتیب مربی می‌تواند به انواع زیادی از فیلم‌‌های ویدئویی دسترسی داشته باشد.

آزمون‌ها ‌و حضور و غیاب

سیستم‌‌های تعاملی توسعه یافته برای هوشمندسازی مدارس ترکیبی از یک کامپیوتر، ویدئو پروژکتور ال سی دی و دستگاه‌‌های دستی کلیکر (clicker) است. برای این سیستم‌‌های هوشمند، یک کلیکر چند دکمه ای در اختیار هر دانش آموز قرار خواهد گرفت. مربی قالب‌‌های نرم افزاری را که از کلیکرها برای حضور و غیاب و محاسبۀ نمره آزمونها استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کند. البته این آزمونها به طور مستقیم نمرات دانش آموزان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند، بلکه معلم از نتایج آزمون برای ارزیابی اثربخشی دوره خود استفاده می‌کند. پس از این که مربی قالب نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود اجرا کرده و دانش آموزان دکمۀ کلیکرهای خود را فشار می‌دهند، ویدئو پروژکتور، متوسط نمرات کلاس را در زمان واقعی نشان می‌دهد.

نمایش

مربی می‌تواند از ویدئو پروژکتور ال سی دی متصل به یک دوربین با کیفیت رومیزی و یا وب کم، برای نشان دادن آن چه که روی میز قرار داده است، به تعداد زیادی از مخاطبان استفاده کند. به عنوان مثال یک استاد شیمی می‌تواند از این امکان برای نشان دادن یک واکنش شیمیایی و مربی انسان‌شناسی برای نشان دادن ویژگی‌‌های جمجمه و یا یک معلم انگلیسی برای نشان دادن صفحات یک رمان استفاده کند. بدون ویدیو پروژکتور، بسیاری از دانش آموزان دید واضح و روشنی از آنچه نشان داده می‌شود نخواهند داشت. در کلاس‌‌های کوچک، معلم می‌تواند دانش آموزان را دور میز جمع کند اما در سالن‌‌های سخنرانی، وجود یک ویدئو پروژکتور ضروری است.