نکاتی که باید در انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور خانگی در نظر بگیرید

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

اگر تصمیم به خرید پروژکتور خانگی دارید پیشنهاد می کنیم پس از خواندن مقاله راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی  ، نکاتی که در این مطلب در خصوص بهترین ویدئو پروژکتور خانگی اشاره شده است را مطالعه کنید.

در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور خانگی می پردازیم:

  • نور محیط

با وجود تمام مزایایی که  ویدئو پروژکتورها دارند نکات و جزئیاتی وجود دارد که باید پیش از خرید ویدئو پروژکتور به آن دقت کنید. به عنوان مثال، مهم نیست که قیمت پروژکتور خانگی چقدر است، باید در مورد میزان نور اتاق خود فکر کنید. اگر عادت دارید همه پرده ها را جمع کنید تا اجازه دهید  آفتاب در خانه بتابد یا دوست دارید تمام چراغ ها را روشن کنید، باید در عادات خود تجدید نظر کنید.

اگر از پروژکتور با نور زیاد در محیط استفاده کنید، تصویری که قرار است ببینید تقریبا محو خواهد بود. با توجه به این نکته، شما فقط باید نور اتاق را تنظیم کنید و یا اینکه قبل از روشن کردن ویدیو پروژکتور نسبت به میزان نور در اتاق هوشیار باشید. در اکثر خانه ها، کشیدن پرده روی پنجره ها و بستن درهایی که نور را به داخل اتاق منتقل می کنند، کار ساده ای است.

برای مواردی که نور محیط را نمی توان کنترل کرد، یک چراغ دفع نور محیط مانند Screen  Innovations  را که سطح آن یکی از فوق العاده ترین سطوح دفع نور محیط (ALR) امروزی است، تهیه کنید.

  • صفحه نمایش

شما همچنین باید هزینه صفحه نمایش را نیز در نظر بگیرید. اگر در حال سرمایه گذاری روی بهترین ویدئو پروژکتور خانگی با کیفیت هستید باید روی یک پرده با کیفیت نیز سرمایه گذاری کنید. به طور کلی، بسته به اینکه چقدر پول باید خرج کنید و چه چیزی از آن می خواهید، می توانید مناسب با بودجه خود یک پرده نمایش خریداری کنید. یک ویدئو پروژکتور با وضوح تصویر ۱۰۸۰ یا بالاتر برای بهینه شدن وضوح تصویر بدون انحراف پیکسلی ناشی از بافت سطح باید با پرده HD هماهنگ شود.

  • سیستم صوتی

از آنجا که  ویدئو پروژکتور، یک تلویزیون نیست باید یک گیرنده و بلندگو را خریداری کنید. البته می توانید با همان سیستمی که در حال حاضر برای تلویزیون خود از آن استفاده می کنید، کار کنید.

  • کابل ها

در کنار سیستم صوتی و صفحه نمایش، شما نیاز به کابل هایی دارید تا ویدئو پروژکتور و گیرنده صوتی را به هم متصل کنید. شما باید یک کابل مناسب داشته باشید تا تمام پولی را که برای پروژکتور، پرده نمایش و سیستم صوتی خرج کرده اید، قربانی نکنید. ویدئو پروژکتورهایی وجود دارد که مانند برند های هیتاچی و مکسل  دارای ویژگی انتقال فیلم بی سیم هستند یا با استفاده از یک لوازم جانبی اضافی از انتقال فیلم بی سیم پشتیبانی می کنند.

  • تعویض لامپ

در بیشتر موارد، شما همچنین باید هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور را به مرور زمان در نظر بگیرید. به طور معمول، این لامپ ها قبل از آنکه از میزان روشنایی خروجی پروژکتور کاسته شود، چند هزار ساعت طول عمر دارند. اینکه چند بار از ویدئو پروژکتور خود استفاده می کنید، تعیین می کند چه موقع لامپ را باید تعویض کنید. قیمت لامپ ویدئو پروژکتور بسته به نوع لامپ متفاوت است.

ویدئو پروژکتورهای LED دارای لامپ های ویژه ای هستند که طول عمر آن ها بسیار طولانی تر از لامپ های پروژکتور دیگر است.

  • سر و صدای فن

این مورد  اگر برای خرید بهترین ویدئو پروژکتور خانگی سرمایه گذاری کنید، چندان مشکل ساز نخواهد بود. پروژکتورها برای مقابله با گرمای حاصل از لامپ پروژکتور، به فن نیاز دارند. با داشتن یک پروژکتور کوچک، کم هزینه تر، ممکن است بسته به فناوری به کار رفته کم و بیش متوجه سر و صدای برخی از فن ها شوید – به عنوان مثال پروژکتورهای LED دارای فن های کم صداتر هستند چون گرمای بسیار کمتری ایجاد می کنند، همچنین می توانید به راحتی این وضعیت را با توجه به مکانی که ویدئو پروژکتور را در خانه خود قرار دادید، اصلاح کنید. اگر می خواهید کمی پس انداز کنید و نمی توانید کم صداترین دستگاه خریداری کنید، به این فکر کنید که پروژکتور را در پشت سر خود قرار دهید به جای اینکه آن را درست بالای سر خود قرار دهید، جایی که شاید بیشتر متوجه سر و صدای آن شوید.

  • هزینه های اضافی

هزینه های اضافی نیز بیشتر از هزینه ای که برای پروژکتور خرج می کنید، وجود دارد. پس آن را در نظر بگیرید.

همچنین چندین پروژکتور با قیمت پایین تر پیدا خواهید کرد که مزایای بسیار زیادی را به نسبت پول شما ارائه می دهند، در حالی که ممکن است در مقاطعی خاص از سال، تلویزیون هایی با تخفیف شگفت انگیز پیدا کنید، در اکثر موارد قیمت ها به هیچ وجه ارزان نیستند و تلویزیون هایی که ارزان باشند، چندان در دسترس نیستند. علاوه بر این، به این نکته توجه کنید که مقایسه ویدئو پروژکتور خانگی با تلویزیون، مقایسه چند نوع سیب برای خرید نیست. سعی کنید فقط به قیمت توجه نکنید بلکه به مارک های معتبر نیز نگاهی بیندازید. همچنین مواردی مانند صفحه نمایش، وضوح تصویر و نسبت ابعاد را نیز مشاهده کنید. چون همه این عوامل نقش مهمی در اطمینان از اینکه برای پولی که خرج می کنید، محصول با کیفیت می خرید، ایفا می کنند. پروژکتور شما مزایایی دارد که اکثر تلویزیون های موجود در بازار نمی توانند با آن رقابت کنند.

چرا که نه؟

با افزایش محبوبیت پروژکتورها، آن ها نیز به طور مداوم بهبود می یابند و مزایای بیشتر به مصرف کنندگان عرضه می کنند. البته برخی ملاحظات وجود دارد، اما وقتی شما “تصویر بزرگ” را در نظر می گیرید، متوجه می شوید که در مقایسه با کیفیت، راحتی و توانایی های یک پروژکتور هیچ محصول دیگری وجود ندارد که با آن رقابت کند و چنین فاکتورهای فوق العاده ای داشته باشد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق