پرده ویدئو پروژکتور و انواع آن

پرده ویدئو پروژکتور

پرده ویدئو پروژکتور چیست ؟

پرده نمایش ویدئو پروژکتور نوعی چیدمان است که شامل یک سطح و یک ساختار حمایتی می شود که برای نمایش تصویر پروژکتور به مخاطب استفاده می‌شود. پرده پروجکشن ممکن است به طور دائمی نصب شود، مانند یک سالن تئاتر، روی دیوار نقاشی شده، یا با سه‌پایه یا مدل‌های جمع شونده قابل‌حمل باشند مثلا در یک اتاق کنفرانس یا دیگر فضاهای اختصاصی.

مطلوب‌ترین روشنایی صفحه نمایش به تعدادی از متغیرها مانند سطح نور محیط و قدرت نور منبع تصویر بستگی دارد. صفحه نمایش های مسطح یا منحنی می‌توانند بسته به نور بکاررفته برای نمایش تصویر و دقت هندسی مورد نظر برای تولید تصویر، مورد استفاده قرار گیرند. صفحه نمایش‌های تخت محبوب‌تر از نوع دیگر هستند.

انواع پرده ویدئو پروژکتور

  • پرده پروژکتور دستی

پرده نمایش دستی اغلب در فضاهایی استفاده می‌شوند که صفحه نمایش نصب شده به فضای زیادی نیاز دارد. در صورت عدم استفاده از صفحه نمایش جمع می شوند، به این ترتیب وقتی که صفحه نمایش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، کمتر موجب مزاحمت میشود.

  • پرده پروژکتور برقی

پرده ویدئو پروژکتور برقی را می توان بر روی دیوار، روی سقف یا درون سقف قرار داد. این صفحه نمایش ها اغلب صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری هستند.

پرده پروژکتور برقی شبیه پرده نمایش دستی هستند، اما به جای این که صفحه نمایش به صورت دستی پایین کشیده شود، با استفاده از یک موتور الکتریکی صفحه نمایش را پایین می‌آورد. با این حال برخی از پروژکتورها مجهز به یک رابط هستند که به صفحه نمایش متصل می‌شود و به طور خودکار صفحه نمایش را هنگامی که پروژکتور به آن وصل می‌شود، پایین می‌آورد و آن را بالا می‌برد.

  • پرده نمایش سیار

صفحه نمایش های سیار معمولا از یک صفحه نمایش دستی بر روی یک پایه ایستاده استفاده می‌کنند، یا با یک پایه سنگین بالا کشیده می شوند. این نوع می‌تواند زمانی مورد استفاده قرار گیرد که نمی‌توان صفحه نمایش را بر روی یک دیوار یا سقف نصب کرد.

پرده نمایش یا دیوار سفید – استفاده از یک پروژکتور بدون صفحه نمایش

بسیاری از مردم ممکن است تعجب کنند که آیا می‌توانند از یک ویدئو پروژکتور بدون پرده نمایش استفاده کنید؟ آیا برای یک ویدیو پروژکتور حتما صفحه نمایش لازم است؟ آیا  پرده ویدئو پروژکتور واقعا تفاوت ایجاد می‌کند؟

آیا می‌توانید یک پروژکتور را بدون صفحه نمایش مورد استفاده قرار دهید؟ پاسخ ساده این است: بله! اما استفاده از یک پروژکتور بدون پرده نمایش کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

یک دیوار سفید ساده قطعا یک سطح خوب برای تصویر ایجاد خواهد کرد، اما قطعا برخی جنبه‌های منفی نیز وجود دارد. دیوار نور را نزدیک به یک پروژکتور نشان نمی‌دهد. سطح یک دیوار نیز به اندازه کافی که فکر می کنید صاف نیست. اما توصیه ما به شما این است که از ویدئو پروژکتور بدون پرده نمایش استفاده نکنید

برای آگاهی از اینکه چرا نباید از دیوار به جای پرده نمایش استفاده کنید مقاله مقایسه پرده نمایش ویدئو پروژکتور با دیوار را مطالعه کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق