معرفی پورت دیجیتالی HDBaseT در ویدئو پروژکتور

پورت دیجیتالی HDBaseT

اگر تا به حال مجبور شده باشید یک نمایشگر ویدئویی، ویدئو پروژکتور یا سایر تجهیزات مرتبط با AV را در مکانی نصب کنید که پریز برق AC در نزدیکی آن وجود نداشته، یا مجبور شده‌اید کابل را از سقف و پایین دیوارها عبور دهید تا به سیگنال منبع برسید، به خوبی می‌دانید که چقدر می‌تواند هزینه بر باشد.

برای اتصال یک دستگاه نمایشگر به پریز یا منبع تغذیه‌ای که در فاصله ۲۵ متری آن قرار دارد، حداقل به یک کابل ۵۰ متری یا طولانی‌تر نیاز دارید تا بتوانید آن را از سقف، دیوار یا کف زمین عبور دهید. حالا فرض کنید با نیاز به کابل های HDMI ، VGA ، اترنت و غیره، همین وضعیت در سه یا چند کابل ضرب می‌شود. در این شرایط، فقط هزینه نیست که مسئله ساز می‌شود، بلکه در فواصل طولانی‌تر، تضعیف سیگنال نیز به یک فاکتور مهم تبدیل خواهد شد.

از پورت دیجیتالی HDBaseT کمک بگیرید

فناوری HDBaseT یک راه حل برای اتصال دیجیتال است که توسط گروهی از تولید کنندگان بزرگ الکترونیکی، معروف به اتحادیه HDBaseT پشتیبانی می‌شود. HDBaseT در تلاش است تا با کاهش اتصالات مورد نیاز، مسئله درهم ریختگی کابل و هزینه گران قیمت کابل کشی‌های متعدد را با تجمیع آن‌ها در یک کابل CAT5e / 6، که تا ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) حل کند.

HDBaseT از چه سیگنال‌هایی می‌تواند پشتیبانی کند؟

  • فیلم دیجیتال HD فشرده نشده شامل رزولوشن Full HD / 3D و ۲K/4K (حداکثر ۱۰٫۲ گیگابیت بر ثانیه) ، بدون تأخیر
  • همه فرمت‌های صوتی استاندارد، از جمله DTS و Dolby Digital
  • اترنت ۱۰۰BaseT
  • سیگنال‌های کنترل از جمله RS232 / USB و IR
  • حداکثر ۱۰۰ وات کابل power-over
  • گاهی اوقات به عنوان پخش کننده HDBaseT 5 شناخته می‌شود.

آیا HDBaseT قرار است جایگزین HDMI یا DVI شود؟

به هیچ وجه، HDBaseT صرفا راهی برای انتقال موثر سیگنال‌ها در فواصل طولانی‌تر با روشی مقرون به صرفه تر است و هدف آن جایگزین شدن با دستگاه‌های رابط سیگنال مانند HDMI یا DVI نیست.

آیا حتما باید HDBaseT داشته باشم؟

اصلا! اگر مجبور نیستید چندین کابل را در مسافت های طولانی بکشید، ممکن است هزینه فعلی راه اندازی پورت دیجیتالی HDBaseT برای شما سنگین باشد. با این حال، اگر مجبور هستید خطوط طولانی کابل را سرتاسر فضایی که دارید، بکشید و یا می خواهید زیرساخت کابل خود را در آینده تثبیت کنید، قطعاً HDBaseT یک راه حل مطمئن است. مدارس، مشاغل و اماکن مذهبی همه گزینه های مناسبی برای راه اندازی HDBaseT هستند.

آیا می خواهید بدانید کدام پروژکتورها با HDBaseT سازگار است یا کابل کشی خود را به HDBaseT تغییر دهید؟

کمپانی مکسل در این زمینه پیشرو می‌باشد و چند مدل از ویدئو پروژکتور‌های خود را با این تکنولوژی تولید کرده است. ویدئو پروژکتورهای مکسل MC-EU5001 و MP-WX5603 مجهز به پورتHDBaseT می‌باشند.

جهت تماس با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس بگیریید:

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۴۸۰۰

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق