ویدئو پروژکتور هوشمند چیست؟

ویدئو پروژکتور هوشمند

ویدئو پروژکتور هوشمند ، دستگاهی قابل حمل است که آخرین فناوری‌های صفحه نمایش را با عملکرد یکپارچه هوشمند ترکیب می‌کند. همچنین می‌توان ویدئو پروژکتور‌های معمولی را از طریق یک کیت که با یک قلم هوشمند کار می‌کند به یک ویدئو پروژکتور هوشمند تبدیل کرد. آخرین نسل آن به دستگاه‌های تلفن همراه و شبکه خانگی شما متصل شده و خدمات محتوا با تجربه مشاهده یکپارچه ارائه می‌دهد و شما از این که یک پروژکتور چطور می‌تواند تجربه مشاهده شما را بهبود ببخشد، شگفت زده خواهید شد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید چرا استفاده از پروژکتورهای هوشمند در حال افزایش است.

ویدیو پروژکتورهای هوشمند به طرق بیشماری زندگی شما را آسان می‌کند. آن‌ها به اندازه کافی قابل حمل برای مهمانی‌های خارج از منزل هستند و امکان پخش مستقیم از تلفن همراه شما را دارند. فناوری جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به جای اینکه در طول زمان کم نور شوند، همیشه درخشان به نظر برسند.

پروژکتورهای هوشمند قادر به انجام هر کاری که یک تلویزیون هوشمند می‌تواند انجام دهد، هستند اما با صفحه نمایش بسیار بزرگتر. این ویدئو پروژکتورها با طراحی قابل حمل، فناوری بدون لامپ، کنترل صدا، یکپارچه سازی با اپلیکیشن و عملکرد بی وقفه تعریف می‌شوند.

بسیاری از پروژکتورها، ادعای “پروژکتور هوشمند” را مطرح می‌کنند. اما “هوشمند” بودن فراتر از داشتن یک پردازشگر داخلی است. بنابراین، مهم است که بدانید هنگام خرید ویدئو پروژکتور هوشمند باید به دنبال چه چیزی باشید و با در نظر گرفتن نحوه استفاده از آن، ترکیبی از ویژگی‌های مناسب را دریافت کنید.

برخی از ویژگی‌های مهم ویدئو پروژکتور هوشمند

  • طراحی قابل حمل

پروژکتورهای هوشمند در اندازه‌های بسیار کوچکتری به بازار عرضه شده‌اند. کوچکترین آن‌ها به اندازه پانصد گرم وزن دارند و حتی می‌توانند در جیب شما جا شود. پروژکتورهای سرگرمی خانگی بسیار بزرگتر هستند اما هنوز طراحی قابل حملی دارند.

به موقعیت‌هایی فکر کنید که از ویدئو پروژکتور خود برای آن‌ها استفاده می‌کنید و مطمئن شوید که پروژکتور متناسب با آن عملکرد را پیدا کرده‌اید. آیا می‌خواهید ویدئو پروژکتور هوشمند همیشه همراهتان باشد و آن را حمل کنید؟ پس دقت کنید که پروژکتور چقدر برای قابل حمل بودن طراحی شده است.  آیا می‌توان آن را در یک ساک آماده سفر جمع کرد؟

اگر ویدیو پروژکتور شما قرار است روی میز شما قرار بگیرد، مطمئن شوید که از نوع Short throw “پرتاب کوتاه” است. آیا می خواهید در فضای باز از آن استفاده کنید؟ مطمئن شوید که دارای لومن کافی برای انجام این کار است. این که بدانید دقیقا چگونه از پروژکتور استفاده می کنید تفاوت زیادی در خرید ویدئو پروژکتور ایجاد می‌کند.

  • وضوح

پروژکتورهای هوشمند دارای فاکتورهای بسیار کمتری نسبت به ویدئو پروژکتورهای استاندارد هستند که باید حین خرید بررسی کنید. این باعث می‌شود وضوح تصویر، اولین فاکتوری باشد که باید در نظر بگیرید. اگر مشخص کنید که چگونه از پروژکتور خود استفاده خواهید کرد به تعیین رزولوشن مورد نیازتان کمک می‌کند. مثلا برای کسانی که از پیک نیک رفتن لذت می برند و فقط به نوعی تفریح در کنار آتش فکر می‌کنند، وضوح تصویر پایین‌تری مورد نیاز است.

مینی ویدئو پروژکتورها کمترین وضوح تصویر دارند. اما همه ویدئو پروژکتورهای هوشمند هم دارای وضوح پایین نیستند. پروژکتورهای LED هوشمند ۴k  در حال حاضر در بازار وجو دارند. اگر این سرگرمی خانگی هر روز مورد استفاده شما است، رزولوشن ۴k را انتخاب کنید. برترین پروژکتورهای هوشمند، خود را پروژکتورهای ” True 4K ” می نامند.

درحقیقت، تصویر از فناوری پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند اما در عوض، شما تصویر True 4K: UHD واقعی با اندازه  ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ و با ۸٫۳ میلیون پیکسل را دریافت می‌کنید. ویدئو پروژکتور هوشمند هزینه کمتری را در هر اینچ (در مقایسه با تلویزیون هوشمند) بدون کاهش وضوح تصویر ارائه می‌دهند.

  • انسی لومن

انسی لومن یا شدت روشنایی، خروجی نور یک ویدئو پروژکتور را اندازه گیری می‌کند. پروژکتورهای هوشمند معمولاً از منابع نور LED استفاده می‌کنند. بنابراین، در پروژکتورهای هوشمند اغلب به لومن LED اشاره می‌شود.

هرچه اتاق روشن‌تر باشد، به لومن بیشتری احتیاج دارید. اتاق‌های تاریک به لومن کمتری احتیاج دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا بیشتر روی سایر مشخصات (مانند کنتراست) تمرکز کنید. برای پروژکتورهای اختصاصی سینمای خانگی به دنبال کنتراست بیشتر از ۱۰،۰۰۰: ۱ باشید.

  • اتصال به سایر دستگاه‌ها

اگر عاشق پخش کردن فیلم از سایر دستگاه‌ها روی پروژکتور خود هستید، به دنبال پروژکتور هوشمندی باشید که مستقیماً به تلفن یا لپ تاپ شما متصل شود. اگر پروژکتور از Wi-Fi یا بلوتوث پشتیبانی کند، خوش شانس هستید. مطمئن شوید که فناوری‌های بین دو دستگاه به هم متصل می‌شوند. برخی از پروژکتورهای هوشمند این قابلیت را یک گام فراتر می‌برند. آن‌ها به شما امکان می‌دهند تلفن هوشمند خود را به کنترل از راه دور تبدیل کنید.

تفاوت ویدئو پروژکتور هوشمند و برد هوشمند

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، یک ویدئو پروژکتور معمولی را می‌توان از طریق یک کیت و قلم هوشمند به یک ویدئو پروژکتور هوشمند تبدیل کرد که از طریق نرم افزار هوشمند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که بی شباهت به برد هوشمند نیست اما نکته قابل توجه این است که کیت هوشمند ساز به دلیل کیفیت بالاتر برد هوشمند نمی‌تواند جایگزین برد هوشمند شود.

در برد هوشمند تصویر بر روی سطح صاف و ثابت می‌باشد اما در ویدئو پروژکتوری که توسط کیت هوشمند ساز، هوشمند شده است تصویر بر روی پرده نمایش می‌باشد که نوشتن سخت است.

ویدئو پروژکتور هوشمند برای زمانی که نیاز به یک پرزنتیشن می‌باشد مناسب‌تر است اما جهت آموزش گزینه مناسبی برای مراکز آموزشی نیست و باید از برد هوشمند استفاده شود.

از نظر قیمت نسبت به برد هوشمند قیمت بسیار بالاتری دارد و همچنین قابلیت و امکاناتی  که برد هوشمند ارائه می‌دهد را ندارد. همچنین نصب ویدئو پروژکتورهای هوشمند آسان نیست و باید در یک مکان خاصی از پرده نمایش نصب شود.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق