ویدئو پروژکتور تحت شبکه چیست و چه مزایایی دارد ؟

ویدئو پروژکتور تحت شبکه

این مقاله به شما کمک می کند تا با ویدئو پروژکتور تحت شبکه و مزایای آن ها آشنا شوید. همچنین نگاهی جامع به آنچه امروز ممکن است و آنچه در آینده باید در نظر داشته باشید، بیندازید.

ویدئو پروژکتور تحت شبکه با سایر پروژکتورها چه تفاوتی دارند؟

سال ها پیش برای دستیابی به برنامه ای، دستگاه های جانبی مانند چاپگر باید مستقیماً به رایانه شما متصل می شدند. امروزه دفاتر می توانند از یک شبکه داخلی استفاده کنند تا چندین کاربر بتوانند دستگاه هایی از قبیل چاپگر، اسکنر و سرور را با هم به اشتراک بگذارند، که این باعث صرفه جویی در وقت کاربران نهایی و صرفه جویی در هزینه های سربار شرکت می شود. پیشرفت های اخیر این امکان را فراهم کرده است که امکان دسترسی به ویدئو پروژکتور ها و به اشتراک گذاری آن ها از طریق یک شبکه وجود داشته باشد.

پروژکتور متصل به شبکه دقیقاً مانند هر پروژکتور دیگر است، به اضافه یک ویژگی اصلی- یک آدرس IP منحصر به فرد، با استفاده از این آدرس مشخص، یک مدیر IT می تواند پروژکتور را در شبکه قرار دهد، با آن ارتباط برقرار کند و کارهای مختلفی را از راه دور انجام دهد. آدرس های شبکه با استفاده از IP NIC (کارت رابط شبکه) ایجاد می شوند، که یا روی ویدئو پروژکتور تعبیه شده اند، یا از طریق یک اسلات کارت PCMCIA یا درگاه RS-232 به آن اضافه می شوند.

ویدیو پروژکتور متصل به شبکه برای کسب و کار، مدرسه یا سازمان شما سودآوری می کند.

در اصل دو نیاز متفاوت برای مشتریان وجود دارد که شبکه آن ها را حل می کند.

یکی توانایی مدیریت پروژکتورها به همان روشی که سایر لوازم جانبی مدیریت می شوند. این به معنی دسترسی و کنترل از راه دور برای انجام کارهای روزمره، که گاه وقت گیر و پرهزینه هستند، و کارهایی مانند عیب یابی و خاموش کردن پروژکتورها در تأسیسات بزرگ می باشد.

نیاز دیگر امکان انتقال محتوا مانند یک ارائه، از طریق شبکه است تا بتوان نسخه های کاغذی و رایانه را کنار گذاشت. یک جلسه استراتژی را تصور کنید که در آن هر شرکت کننده می تواند به سادگی از طریق پروژکتور به محتوا بطور مستقیم توسط شبکه دسترسی پیدا کند. جلسات پویاترو پربارتر خواهند بود و زمان کمتری خواهند داشت.

مزایا استفاده از ویدئو پروژکتور تحت شبکه

  • کاهش هزینه مدیریت منابع ویدئو پروژکتور.
  • بهبود کارایی در جلسات مشترک.
  • ایجاد امکان پشتیبانی از فناوری از راه دور برای برگزارکنندگان.
  • افزایش امنیت همراه با هشدارهای ایمیل و محافظت از رمز عبور.

مزایای ویدئو پروژکتور تحت شبکه برای فناوری اطلاعات سازمان ها

با داشتن یک پروژکتور متصل به شبکه موجود، بخش های IT می توانند بسیاری از کارکردها را از راه دور انجام دهند که قبلاً مجبور بودند به صورت حضوری انجام دهند. کارکردهای صرفه جویی در وقت و پول که در بسیاری از پروژکتورهای جدید با قابلیت اتصال به شبکه ارائه می شود عبارتند از:

  • تشخیص از راه دور. مسائل فنی، از جمله انتخاب ورودی و تنظیمات تصویر، می توانند از راه دور در زمان واقعی برطرف شوند.
  • هشدارهای نگهداری. اطلاعیه های ایمیل خودکار، تعمیر و نگهداری مورد نیاز، مانند تعویض لامپ یا فیلتر را اعلام می کنند.
  • افزایش امنیت. امکان ارسال ایمیل هشدار در صورت قطع شدن یک دیتا پروژکتور از شبکه وجود دارد.
  • استفاده اقتصادی. می توان زمان های خاموشی خودکار را برای روزهای آخر هفته و تعطیلات تعیین کرد.
  • گروه های پروژکتور. از راه دور یک پروژکتور واحد یا گروهی از پروژکتورها را به یکباره دسترسی و کنترل کنید.
  • ادغام MMC یا SNMP. ویدئو پروژکتورهای جدید را می توان به راحتی به یک شبکه متصل نمود.

مزایا برای استفاده کنندگان از پروژکتورهای تحت شبکه

ارائه دهندگان مانند معلمان، نمایندگان فروش، مربیان شرکت ها و شرکت کنندگان در جلسه، از راحتی که یک پروژکتور متصل به شبکه ارائه می دهد استقبال می کنند. قابلیت جدید اشتراک گذاری فایل و قابلیت محاسبات در هیئت مدیره، پروژکتور شما را به یک ابزار ملاقات بسیار پربازده تر تبدیل می کند.

  • محاسبات در لحظه. شیت های Excel، ارائه پاورپوینت، تصاویر JPEG و موارد دیگر را بارگذاری، ذخیره و ارائه کنید.
  • دسترسی شبکه. گشت و گذار در اینترنت یا دسترسی مستقیم به ویدیو پروژکتور به شبکه شرکت.
  • محافظت از رمز عبور. بهره برداری کامل و کنترل از مرورگر وب شبکه مانع از کارکردن بدون دسترسی به شبکه می شود و امکان استفاده در صورت کنترل از دست رفته از راه دور را فراهم می کند.
  • پشتیبانی از فناوری فوری. بخش فناوری اطلاعات شما می تواند پروژکتور را از راه دور مشاهده و کنترل کند.

پروژکتورهای بی سیم چه مزایایی دارند؟

با توجه به محبوبیت روز افزون شبکه های Wi-Fi، تولید کنندگان بزرگ ویدئو پروژکتور ها شروع به تولید پروژکتورهایی با قابلیت بی سیم بر اساس استاندارد فراگیر IEEE802.11b کرده اند. کاربران مجهز به کارت های رایانه ای LAN بی سیم در لپ تاپ های خود، می توانند به یک اتاق جلسه بیایند و ارائه خود را به طور بی سیم از پروژکتور نمایش دهند. دیگر نیازی به اتصالات کابل سوئیچینگ بین برگزارکنندگان نخواهد بود. تا به امروز، فقط سیگنال های داده می توانند به صورت بی سیم به پروژکتورها منتقل شوند، اما در ماه های آینده امکان پخش فیلم به طور بی سیم و با کیفیت HDTV هم محقق خواهد شد.

ویدئو پروژکتور تحت شبکه در حال حاضر موجود هستند:

برخی از تولید کنندگان پروژکتور راه حل های اتصال به شبکه را به عنوان لوازم جانبی اختیاری ارائه می دهند و برخی دیگر نیز آن را در خود پروژکتورها تعبیه کرده اند.

شرکت های هیتاچی و مکسل از شرکت های ارائه دهنده ویدئو پروژکتور تحت شبکه می باشند، شرکت مهندسی نوآوران تحقیق بعنوان نماینده این شرکت ها در ایران آمادگی خود جهت فروش و خدمات پس از فروش ویدئو پروژکتور های مکسل و هیتاچی را اعلام می دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره۰۲۱۴۲۹۸۱ تماس حاصل فرمایید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق