عیب یابی ویدئو پروژکتور استوک

ویدئو پروژکتور استوک

امروزه نیازمندی در حوزه های آموزشی و سازمانی تغییر یافته است. نمایشگر های دیجیتال و مرسوم شاید دیگر برای مدارس، دفاتر اداری، سازمان ها و…  به علت قیمت بالا، تعمیر و نگهداری دشوار و عدم ظرفیت پخش و دید کافی برای ناظرین کافی نباشند. همزمان با پیشرفت نمایشگرهای دیجیتال بخشی دیگر از صنعت نیز گسترش پیدا کرده است که توانایی رفع کاستی های نمایشگرهای دیجیتال را دارد. ویدئو پروژکتورها مدت هاست که به عنوان ابزاری برای ارائه ی و نمایش پروژه های تجاری، صنعتی و حتی در فناوری های بروزتر به عنوان سیستم های نمایش خانگی و بازی های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به نوسانات ارزی و قیمت خرید ویدئو پروژکتور نو در کشور، در حال حاضر تعداد زیادی از رسانه‌ها، روی به تبلیغ و تشویق افراد به خرید ویدئو پروژکتور استوک آورده‌اند! از آن‌جایی که قیمت فروش این تجهیزان بسیار پایین تر از قیمت ویدئو پروژکتور نو است امکان ترغیب افراد برای خرید این اجناس وجود دارد.

 در حالی که بررسی معایب آن ها به سهولت می تواند اثبات کند که خرید ویدئو پروژکتور استوک مقرون به صرف نیست و در بلند مدت خریدار هزینه ی حداقل برابری با دستگاه نو را برای آن خواهد کرد. این نمایشگرها در حال حاضر شاید از دسترسی بهتری برای افراد جهت مصارف خانگی و مدیران صنایع مختلف جهت تجهیز سازمان خود برخوردار باشند اما تقارن مشکلات متوالی در آن‌ها، خرید آن‌ها را پرخطر نموده است.

همانگونه که فرآیند انتخاب ویدئو پروژکتور برای هر فرد یا سازمان می تواند با توجه به نیازمندی آن تعریف شود. بررسی مزایا و معایب ویدئو پروژکتور ها بدون شک یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب است. اما تجربه‌ی خرید ابزارهای الکترونیکی و مکانیکی به ما این نکته را گوشزد می کند که فرآیند تعمیر و نگهد‌اری را نمی بایست فراموش کنیم. کاربری درست و نگهداری در دستگاه های الکترونیکی و خصوصاً ویدئو پروژکتورها همان قدر مهم و قابل اهمیت است که تعمیر آن.

ما در این گزارش موارد مهم و حساس در خصوص ویدئو پروژکتور استوک و نکات مهم در تعمیر و نگهداری ویدئو پروژکتور را به شما ارائه خواهیم.

 

ویدئو پروژکتور استوک چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به تعریف ویدئو پروژکتور استوک بپردازیم بهتر است بدانیم استوک چیست؟ شرایط موجود در کشورهایی به مانند ایران که نوسانات ارزش پولی در آن‌ها بسیار زیاد است شرایط خرید لوازم برقی و دیجیتال نو را سخت نموده است. از این رو بازار خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال استوک از رونق خاصی برخوردار است.

ویدیو پروژکتور نیز به مانند سایر دستگاه های دیجیتال از این امر مستثنی نیست. تعداد زیادی از شرکت ها و افراد در حال فروش ویدئو پروژکتور استوک به خریداران هستند اما این دستگاه ها چه مشکلی دارند؟ چرا نمی بایست به سمت خرید ویدئو پروژکتور استوک برویم؟ چرا می بایست ویدئو پروژکتور نو بخریم؟

چرا ویدئو پروژکتور استوک خریداری نکنیم؟

کشورهایی به مانند ایران از مقاصد اجناس  استوک هستند. خریداری دستگاه استوک به ظاهر کاری است که امکان صرفه جویی مالی را به شما می دهد اما همیشه در نظر داشته باشیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست؟! ویدئو پروژکتور استوک که وارد ایران می شوند به این خاطر که مقصد ابتدائی نیستند، به اصطلاح باقی مانده ی خریداری نشده توسط کشورهای دیگر هستند. علاوه بر این تعدادی از فروشندگان ویدئو پروژکتور استوک دستگاه های تعمیری خود را که سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند را به نام استوک به خریداران عرضه می کنند که می تواند مزید بر علت باشد که شما به عنوان خریدار ویدئو پروژکتور، خرید دستگاه نو را ترجیح بدهید.

حال که با ویدئو پروژکتور استوک آشنا شدیم، بهتر است با فرآیند تعمیر و نگهداری ویدئو پروژکتور نیز آشنا شده و از مشکلات عمومی که برای آن‌ها پیش می آید نیز مطلع شویم.

پیش از تعمیر ویدئو پروژکتور باید بدانیم که عیب‌یابی و توانایی کشف مشکل اصلی در تعمیرات  علاوه بر این که یک مهارت ناشی از تجربه و  اطلاعات کافی نسبت به دستگاه است می تواند گام اصلی در فرآیند تعمیر ویدئو پروژکتور تلقی شود. به علت حساسیت بالا در بخش های مختلف دستگاه ویدئو پروژکتور این مهم حتی در مواردی می‌تواند از صرف هزینه ی هنگفت برای تعمیر نیز جلوگیری کند. اما کدام قطعات در دستگاه های ویدئو پروژکتور مهم تر هستند؟ مشکلات رایج در ویدئو پروژکتور استوک چیست؟

 

تعمیر ویدئو پروکتور

مشکلات ویدئو پروژکتور استوک کدام اند؟

  • خرابی تصویر خروجی در ویدئو پروژکتور  

مشکلات مربوط به خروجی تصویر یکی از متداول ترین علل ارائه‌ی دستگاه ویدئو پروژکتور استوک به مراکز تعمیر است. بسیاری از کاربران زمانی که با این موضوع مواجه می شوند امکان استفاده‌ی مطلوب از دستگاه را از دست می دهند. این بدان معناست که در حقیقت کل عملکرد دستگاه با اختلال همراه شده است از این رو می بایست دستگاه خود را به مراکزی جهت تعمیر بسپارند.

  • تغییر رنگ در تصویر خروجی پروژکتور

شما به عنوان فردی که از ویدئو پروؤکتور استوک استفاده می کنید زمانی که با سایه های زرد، قرمز، بنفش و یا آبی در تصویر خروجی برخورد نمودید، می بایست دستگاه خود را جهت سرویس کامل به مراکز تعمیر دستگاه بسپارید. تغییر در رنگ تصویر می تواند بیانگر اشکال در چرخه رنگ پروژکتور ها و یا صفحات پلایزه‌ی آن باشد.

تغییر در تصویر یکی از مشکلات عمومی در ویدئو پروژکتور استوک است. این مشکلات در بخش اعظمی از ویدئو پروژکتورهای استوک به علت ناشناخته بودن برند و نبود ابزارهای یدکی مناسب منجر به از رده خارج شدن دستگاه می شود. از رده خارج شدن ویدئو پروژکتور برای خریدار به معنای به هدر رفتن هزینه ریالی و از آن مهم تر زمان است.

  • نور کم، سیاهی و نبودن تصویر در خروجی ویدئو پروژکتور

 وجود علائمی چون نبودن بخشی از تصویر و یا سیاه شدن آن می تواند نشان از مشکل در تراشه ها و یا آسیب به منشور و بلوک های نوری آن باشد. اشکالاتی نظیر کم‌نوری و یا نبود تصویر معمولاً از لامپ دستگاه است. از همین رو توصیه می شود که لامپ دستگاه را با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه پس از رسیدن به میزان معین استفاده تعویض کنید.

تعویض لامپ در ویدئو پروژکتورها، شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر برسد اما از حساسیت ویزه ای برخوردار است. در هنگام تعویض امکان ایجاد آسیب به نقاط دیگر وجود دارد. این مهم می تواند در ویدئو پرژکتور استوک منجر به از کار افتادن برد الکتریکی دستگاه شود. عدم هماهنگی لامپ های موجود در بازار ایران با برندهای تجاری متفرقه که به عنوان استوک در ایران موجود است علاوه بر امکان از کار افتادن دستگاه برای همیشه می تواند هزینه ی گزافی را نیز به خریدار تحمیل کند.

آنچه که در گزارش پیش رو به عنوان مشکلات اصلی و همیشگی در پروژکتور استوک ارائه شده،  حاصل تجمیع سال ها کار و تجربه‌ی گروه تعمیراتی شرکت مهندسی نوآوران تحقیق است. شما به عنوان خریدار دستگاه ویدئو پروژکتور می بایست از این موضوع اگاه باشید که خرید دستگاه استوک علاوه بر موارد گفته شده باید غیر قابل تعمیر بودن دستگاه خریداری شده را نیز در نظر بگیرید.

 عدم وجود قطعات و متفرقه بودن برندهای تجاری، عدم تناسب قطعات موجود در بازار با دستگاه شما، از دست دادن کیفیت پس از یک دوره ی کوتاه و … فرآیند تعمیر و نگهداری را برای دستگاه استوک سخت نموده است. به نظر می رسد خرید دستگاه نو از نمایندگی های مجاز برندهای تجاری معتمد به مانند ویدئو پروزکتور Hitachi و ویدئو پروژکتور Maxell می تواند جایگزین مناسبی باشد.

شما با خرید پروژکتور از  نمایندگی معتبر علاوه بر اطمینان از کارکرد دستگاه، می توانید از امکاناتی چون نصب و تعمیر و نگهداری توسط یک تیم متخصص نیز برخودار شوید.

 

تعمیر پروژکتورچرا باید ویدئو پروژکتور نو بخریم؟

تعمیرات ویدئو پروژکتور و قطعات مصرفی

آنچه که به عنوان تعمیر مطرح می شود در بسیاری از موارد بستگی به تیم تعمیر و نگهداری سازمانی دارد که به شما به آن مراجعه می نمایید. وجود تیم تعمیر و نگهداری در یک شرکت، پیش از حضور شما می‌تواند این اطمینان از حضور افراد با تجربه‌ای به قصد حل خرابی دستگاه را ایجاد کند.

وجود گروه‌های تعمیراتی در یک سازمان می تواند باعث تسریع در روند خدمات دهی شود و پس از یافتن اشکال احتمالی در سیستم ویدئو پروژکتور شما، دستگاه به بخش مربوط ارجاع داده شود و تعمیرات تنها در همان بخش انجام گردد. بدون شک بحث قطعات مورد استفاده پس از مهارت تعمیراتی توسط کارشناسان یکی از بخش های مهم فرآیند تعمیر دستگاه است.

عدم استفاده از قطعات یدکی اورجینال و غیرهمسان و بی کیفیت می تواند موجب ایجاد نوسانات برقی، ناکارآمدی منبع تغذیه، شکست بالا و حتی نقص قنی در سیستم ویدئو پروژکتور شما گردد. قابل ذکر است که نباید از پاسخ گویی و مسئولیت پذیری نیز به سادگی گذر کنیم. قطعاً گروه تعمیراتی که زیر نظر یک سازمان خوش نام قرار دارد در تمامی مراحل می‌تواند پاسخ‌گویی مناسب با سوالات شما داشته باشد.

پیشنهاد ما

شرکت مهندسی نوآروان تحقیق با داشتن یک تیم حرفه ای در تعمیر و نگهداری و سال ها سابقه ی درخشان و تکیه بر دانش و مهارت کارشناسان کاربلد و زبده ی خویش در تلاش است تا تخصصی ترین و پیشرفته ترین تعمیرات ویدئو پروژکتور را به مشتریان گرامی و ارجمند خود عرضه نماید.

ما در شرکت مهندسی نوآوران تحقیق در بخش های مختلف مشاوره برای خرید ویدئو پروژکتور ، تعمیر و نگهداری به گواه مشتریان ارجمند خود در تمامی مراحل خرید همراه و مشاور شما خواهیم بود.

نام تجاری مهندسی نوآوران تحقیق به علت انجام پروژه های کشوری در این حوزه همواره درخشان بوده و با سابقه ای طولانی، تجربه، تخصص و تعهد فعالیت های خود را به گونه ای پی می‌گیرد که همچون گذشته و با همکاری و همراهی شما ماندگار و پیشرو باشد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق