۶ مزیت ویدئو پروژکتور برای سرگرمی خانگی

ویدئو پروژکتور برای سرگرمی خانگی

مزیت ویدئو پروژکتور برای سرگرمی خانگی بسیار زیاد است. به طور کلی آن ها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و پروژکتورها را می توان به عنوان دستگاه هایی که به حفظ سلامت بیشتر چشم ها کمک می کند، در نظر گرفت. تفاوت های بسیار زیادی را می‌توان برای ویدئو پروژکتور ها نسبت به تلویزیون های با صفحه نمایش بزرگ بر شمرد که برخی از آن ها را در ادامه مطرح می‌کنیم.

اگر می خواهید با ۶ مزیت ویدئو پروژکتورها برای نمایش خانگی آشنا شوید ادامه متن را بخوانید. همچنین می توانید در وب سایت ما اطلاعات بیشتری نیز در خصوص پروژکتورها به دست آورید.
شاید بخاطر بیاورید که زمانی فیلم های سینمایی فقط برای سینما ها ساخته می شد و تلویزیون ها فیلم ها و سریال های تلویزیونی را نمایش می دادند.

اما امروزه با افزایش خدمات آنلاین و ویدئو ها یا فیلم هایی که هر روز دراینترنت در دسترس همه هستند، هیچ راهی به جز اینکه بتوان با خیال راحت آن ها را در خانه تماشا کرد به خصوص زمانی که یک سیستم پخش خانگی نیز در دسترس باشد، وجود ندارد.

با همه این حرف ها شاید شما تصمیم گرفته اید که برای نمایش خانگی خود یک پروژکتور خریداری کنید. اگر هم به این فکر نیفتاده اید بهتر است حتما این گزینه را بررسی کنید.

مطمئنا تلویزیون های با صفحه نمایش بزرگ، دستگاه های ارزشمند و قابل توجهی هستند، اما نمی‌توان گفت که بهترین گزینه برای پخش تصاویر و ویدئو ها به شمار می آیند. در مقایسه تلویزیون با ویدئو پروژکتور مزایای بسیار زیادی برای دستگاه‌های پروژکتور به منظور نمایش خانگی می‌توان برشمرد که در ادامه به آن می پردازیم.

مزیت ویدئو پروژکتور برای سرگرمی های خانگی

  • اندازه قابل تنظیم صفحه نمایش
  • تصاویر بسیار بزرگ
  • راحت تر دیده شدن
  • اندازه فشرده دستگاه
  • قابل حمل بودن
  • قیمت

اگر این مزایای نمایش خانگی به نظر شما عواملی می آید که باید از آن ها سود ببرید پس در ادامه جزئیات بیشتری را درباره آن ها بخوانید:

  • اندازه قابل تنظیم صفحه نمایش

زیبایی پروژکتورها در این است که برخلاف تلویزیون می توان آن ها را روی هر سطحی نمایش داد و منحصر به یک اسکرین ثابت نیستند. به منظور اینکه از کیفیت پخش تصاویر و ویدئوها مطمئن باشید بسیاری از سازندگان پروژکتو، اسکرین های طراحی شده مخصوص ویدیو پروژکتور یا دیوارهایی که به رنگ سفید نقاشی شده اند را توصیه می کنند اما باید بدانید که این ها هیچ کدام الزامی نیست.

درخصوص صفحه نمایش ویدئو پروژکتورها به عنوان مهمترین ویژگی پخش نمایش خانگی می توان به قابل تنظیم بودن اندازه آن ها اشاره کرد. به طوری که می توان تصاویر و ویدئوها را در اندازه کوچک یا بزرگ  به دلخواه شما پخش کرد. چه چیزی بهتر از این که صفحه نمایش پروژکتورها قابل تغییر است و اندازه آن ها دائمی و یکنواخت نیست.

چرا شما باید یک تلویزیون ۴۰ اینچی بخرید و زمانیکه تکنولوژی‌های جدیدتری به بازار آمد و یا سایز آن به نظرتان کوچک رسید مجبور باشید آن را با یک تلویزیون مدل جدید تر و با صفحه بزرگ تر عوض کنید؟ با خرید ویدئو پروژکتورها، دستگاهی دارید که سخت افزار آن ها محدود به صفحه نمایش آن نمی باشد. بنابراین اندازه اسکرین به دلخواه شما قابل تغییر است. به علاوه اگر ابزار آلات اندازه اسکرین شما در آینده تغییر کند، تنظیم مجدد ویدئو پروژکتور از خرید یک تکنولوژی جدید بسیار  راحت تر است.

آخرین نکته درباره قابل تغییر بودن اندازه اسکرین

  • نمایش دادن تصاویر و ویدئوها روی هر سطحی
  • تنظیم اندازه اسکرین به راحتی
  • امکان سازگاری با تکنولوژی های پیشرفته و جدید
  • عدم نیاز به خرید سخت افزارهای جدید
  • تصاویر بسیار بزرگ

بزرگتر کردن اندازه صفحه نمایش برای ویدئوپروژکتور ها مزیتی است که هیچ گونه محدودیت خارجی ندارد. در صورتی که در مورد تلویزیون ها یک اندازه حداکثری وجود دارد که بسته به تکنولوژی روز به بازار عرضه می‌شود. ویدئو پروژکتورهای نمایش خانگی محدود به اندازه مثل تلویزیون‌های نیستند که به عنوان مهمترین مزیت آن ها نسبت به سایر گزینه های نمایش خانگی به شمار می‌آید.

صفحه نمایش پروژکتورها در اصل به طور طبیعی بسیار بزرگتر از صفحات نمایش تلویزیون ها هستند. به علاوه فاصله‌ای که خود پروژکتورها از صفحه نمایش دارند در اندازه تصویر موثر است. هرچه پروژکتور از صفحه نمایش دور تر باشد، تصویر بزرگتری را نمایش می دهد. با پروژکتور ها نمایش تصاویر در ابعاد ۱۲۰، ۱۵۰ تا ۲۰۰ اینچ دور از دسترس نیست.

نکته آخر درباره تصاویر بسیار بزرگ

  • نمایش تصاویر بسیار بزرگتر
  • قابلیت تنظیم اندازه تصویر بسیار سریع و راحت
  • قیمت بسیار کمتر به ازای هر اینچ نمایش تصویر نسبت به تلویزیون
  • امکان نمایش تصویر دقیقا شبیه به فضای سینما
  • دید راحت

زمانی که صحبت از دید راحت می شود، مزایای ویدئو پروژکتورها از دو جهت قابل بررسی است. اگر تا به حال برای معاینه چشم مراجعه کرده باشید می دانید که حتی اگر بهترین دید ممکن را داشته باشید خواندن حروف بزرگتر نسبت به حروف کوچکتر بسیار راحت تر است.

همین قانون برای داشتن دید راحت تر هنگام مشاهده تصاویر پروژکتورها صدق می‌کند. زمانی که پروژکتورها را با تلویزیون ها مقایسه کنید متوجه می شوید که مزیت نمایش تصاویر در اندازه بسیار بزرگ مثل مشاهده حروف بسیار درشت است که خواندن آن ها راحت تر است. بنابراین دیدن تصاویر روی صفحه نمایش بزرگتر بسیار راحت‌تر از صفحه نمایش کوچکتر است.

اندازه اسکرین فقط یکی از عواملی است که روی دید راحت شما تأثیر می‌گذارد. آیا میدانستید که چشم های شما در حقیقت زمانی که به تصاویر پروژکتور نگاه می کنند راحت تر هستند؟ بله دقیقا همینطور است و این به خاطر اثر بازتاب نور روی چشمان شما است. این مسئله کاملاً برخلاف تلویزیون هاست که معمولاً نور را منتشر می‌کنند.

فاکتورهای دیگری مثل فاصله بین بیننده و صفحه نمایش نیز روی دید راحت شما تاثیر گذار است. به عنوان مثال  Eyestrain زمانی به وجود می‌آید که شما سعی می کنید روی تصاویری که برای دید شما بسیار کوچک است، تمرکز کنید تا بهتر آن ها را ببینید. چون کاربران ویدیو پروژکتورها می توانند تصاویر را در اندازه بسیار بزرگ ببینند Eyestrain  کمتر برای آن ها ایجاد می شود.

آخرین نکته درباره دید راحت

  • پروژکتور ها نور را بازتاب می دهند در صورتی که تلویزیون ها نور را منتشر می کنند. نور بازتاب شده straining کمتری دارد و برای دید شما راحت تر است.
  • پروژکتور ها تصاویر بسیار بزرگتری ایجاد می کنند. تصاویر بزرگتر دید راحت تری را برای شما به وجود می‌آورد و استرین کمتری دارد.

ویدئو پروژکتور برای سرگرمی خانگی

  • اندازه فشرده

این روزها تفاوتی نمی کند که با تلفن، تلویزیون یا ویدئو پروژکتور سروکار داشته باشید. بهینه‌سازی اندازه دستگاه ها چیزی است که تمام سازندگان در پی رسیدن به آن هستند. زمانی بود که تلفن ها فقط به دیوار نصب می شدند اما آن ها امروزه دستگاه های هوشمند و نازک و قابل حمل هستند که حتی در جیب شما حمل می‌شوند و فضای چندانی اشغال نمی‌کنند. ویدئو پروژکتور های نمایش خانگی از طرف دیگر هیچ گاه نیاز به چنین تحولی نداشتند چون اندازه ی آن ها چندان مهم نیست.

پروژکتور های نمایش خانگی، تلویزیون را در دستگاهی بسیار کوچکتر از اندازه یک لپ تاپ فشرده کرده اند. به طوری که انگار شما می توانید تلویزیون را با یک دست خود جابجا کنید و تا هر جایی که می خواهید با خودتان ببرید. هر جایی که یک سطح مناسب برای پخش تصاویر ویدئو پروژکتور وجود داشته باشد می ‌توان از این دستگاه استفاده کرد و اصلاً مهم نیست که قرار است پروژکتور در چه مکانی راه‌اندازی شود. البته برخی از سازندگان پروژکتورها، دستگاه هایی را تولید می‌کنند که باید از سقف آویزان شود که فضای اشغال شده توسط آن را به حداکثر می رساند.

به علاوه پروژکتور های short throw به نحوی طراحی شده اند که می توان آن ها را روی یک میز یا طبقه ای نزدیک به سطحی که قرار است تصویر روی آن نمایش داده شود، قرارداد. صفحه نمایش ویدئو پروژکتورها نیز می‌تواند یک دیوار یا یک پرده سفارش داده شده باشد. برخلاف تلویزیون ها که محل قرار گیری آن ها در خانه به علت اندازه بزرگی که دارند تقریباً دائمی است، مزیت کوچک بودن سایز ویدئو پروژکتورها این است که می‌توانید آن ها را در هر فضایی که مورد نیاز باشد استفاده کنید.

کلام آخر درباره اندازه فشرده

  • نگهداری راحت، زمانی که نیازی به استفاده از آن ندارید.
  • استفاده بهینه و حداکثری از فضا
  • خنثی از لحاظ زیبایی ظاهری
  • قابل حمل بودن

ویدئو پروژکتور های نمایش خانگی نه‌تنها کوچک هستند بلکه بسیار سبک وزن هم می باشند. معمولاً وزن آن ها بین ۳ تا ۴ کیلوگرم است و به راحتی می توان آن ها را در صورت نیاز از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

پیش خودتان تصور کنید که بخواهید تلویزیون ۴۵ اینچ با وزن حدود ۱۶ کیلو گرم را با خودتان حمل کنید. تا به حال شنیده اید که کسی تلویزیون خود را به محل دیگری منتقل کند تا با آن فیلم ببیند. پس قابل حمل بودن یکی از بزرگترین مزایای پروژکتور هاست.

به عنوان مثال :

فرض کنید شما قصد دارید پروژکتور خودتان را به خانه دوستتان ببرید تا یک شب با هم فیلم ببینید یا شاید شما بخواهید در فضای باز خارج از خانه در یک شب تابستانی یک مهمانی برای دیدن فیلم ترتیب بدهید. با پروژکتورها تمام این برنامه ها امکان پذیر است. مزیت قابل حمل بودن پروژکتورها هیچ محدودیتی ندارد و عملکرد آن ها تا زمانی که به شبکه‌های برق دسترسی داشته باشند و صفحه نمایش متوقف نمی‌شود.

کلام آخر درباره قابل حمل بودن

  • وزن سبک و قابلیت حمل راحت
  • انتخاب ایده آل برای نمایش خارج از خانه در هوای گرم
  • قابلیت حمل به خانه اقوام و دوستان
  • قیمت ویدئو پروژکتور

اگر مزایای کاربردی و فنی پروژکتورها را برای نمایش خانگی در نظر بگیریم همه اینها با یک قیمت مقرون به صرفه تکمیل می شود. البته اینطور نیست که پروژکتور های بسیار گران قیمت وجود نداشته باشند اما برای استفاده روزمره شما در خانه یک نسبت بهینه بین کیفیت خوب و قیمت مناسب برای پروژکتور ها وجود دارد.

همانطور که می توان تلویزیون های بسیار گران قیمت خریداری کرد اما برای مصارف خانگی معمولاً تلویزیون‌هایی با قیمتهای مناسب تر انتخاب می شود. از طرف دیگر امکان انتخاب تلویزیون هایی هم قیمت با ویدئو پروژکتور های نمایش خانگی نیز وجود دارد اما می توان گفت پروژکتورها به طور کلی قیمت مناسب تری نسبت به تلویزیون با توجه به کیفیتی که ارائه می دهند، دارند.

کلام آخر درباره قیمت

  • بهترین قیمت با توجه به تکنولوژی نمایش خانگی
  • قیمت بسیار پایین تر نسبت به مزایای که ارائه می دهد
  • کم ترین قیمت به ازای هر اینچ تصویر

چه کسی باید از ویدئو پروژکتور استفاده کند؟

با توجه به مزایای که برای پروژکتور ها اشاره کردیم، منطقی به نظر می رسد که هر کسی بتواند از ویدئو پروژکتور استفاده کند. پروژکتورها نه فقط برای افرادی که می خواهند نمایش خانگی سرگرم کننده داشته باشند مورد استفاده است بلکه همانطور که در این مقاله اشاره کردیم تنظیمات فوق‌العاده‌ای برای کاربردهای تجاری و آموزشی در ویدئو پروژکتور وجود دارد.

با توجه به پیشرفت در تکنولوژی پروژکتور و کاهش تدریجی قیمت ویدئو پروژکتور ها این گزینه نسبت به گذشته در دسترس تر شده است. اگر مزایای پروژکتورها را نسبت به قیمت خرید آن ها در نظر بگیرید، متوجه می شوید و وقت آن رسیده که خرید پروژکتور را از حرف به عمل تبدیل کنید. به این ترتیب شما باید تصمیم بگیرید که کدام مدل بهترین تطابق را با نیازهای شما دارد.

برای خواندن مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق