مزایا و معایب ویدئو پروژکتور ۳LCD

ویدئو پروژکتور 3LCD
تفاوت ویدئو پروژکتور ۳LCD با DLP

ببینیم  ویدئو پروژکتور  3LCD چه کاری انجام می دهند که دیتا پروژکتور های دیگر نمی توانند؟ برای شروع، شما نگران مستعمل شدن فیلم نخواهید بود. پروژکتور های ۳LCD ، داده خروجی که از کامپیوتر (ازطریق اتصال با USB) و یا داده ای که از یک DVD که داخل دستگاه گذاشته شده به آن ها می رسد را نمایش می دهند. تصاویر دیجیتالی که به سه نمایشگر LCD فرستاده می شود (و سپس به صورت یک تصویر منفرد ترکیب می شود) حتی پس از صدها بار نمایش به همان وضوحی که شما برای اولین بار آن را مشاهده کردید نمایش داده می شوند. مقیاس خاکستری که در سه نمایشگر LCD نشان داده می شوند جزئیات تصویر را با دقت بالا نمایش می دهند. تمام این مراحل با ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف برق نسبت به تکنولوژی های پروژکتور دیجیتالی دیگر انجام می گیرند.

برخلاف ویدئو پروژکتورهای پردازش نور دیجیتالی (DLP) – نوع متداول دیگری از تکنولوژی پروژکشن دیجیتالی که به آنها اشاره کرده ایم – اثر “رنگین کمانی” که در اثر فلش های رنگی که در اثر چرخش چرخ رنگ درون پروژکتور های DLP ایجاد می شود، در پروژکتور های LCD دیده نمی شوند. همچنین دیتا پروژکتور های LCD دارای کنتراست بالاتری هستند بنابراین تصاویر واضح تر به نظر می آیند.

اما پروژکتورهای DLP همچنان متداولترین پروژکشن حرفه ای با کیفیت بالا هستند. مثلاً اگر به یک سینمای بزرگ بروید مطمئناً تصاویر را از طریق یک پروژکتور DLP مشاهده می کنید که بیش از ۳۵۰۰۰ دلار می ارزد. اما از طرفی ویدیو پروژکتور های LCD برای شما چیزی حدود ۲۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

ویدئو پروژکتور  3LCD نیز مانند تمام گجت های دیگر نیاز به توجه و مراقبت دارند. البته نباید در مورد کاهش کیفیت پخش فیلم در اثر استفاده مداوم نگران باشید اما پیکسل های مجزا ممکن است بسوزند و درنتیجه کیفیت فیلم کاهش پیدا کند. ذرات غبار نیز ممکن است روی اسکرین LCD جمع شوند و موجب تار شدن تصویر شوند.

بنابراین دفعه بعد که با یک ویدئو پروژکتور در منزل یا محل کار مواجه شدید ببینید که از چه نوع پروژکتور ی استفاده شده است. اگر از نوع پروژکتور LCD بود به یاد آن سه اسکرین کوچک در مقیاس خاکستری درون آن بیفتید و طیف های نور ترکیب شده که تصویر را به صورت زنده و رنگی نمایش می دهند را به خاطر بیاورید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق