لامپ ویدئو پروژکتور چیست ؟

لامپ ویدئو پروژکتور

توصیف فنی یک لامپ ویدئو پروژکتور مدرن این است که یک لامپ قوسی بخار جیوه ای با فشار بسیار بالا است. لامپ های پروژکتور به عنوان لامپ های هالید فلزی یا لامپ های بخار جیوه با فشار بسیار بالا طبقه بندی می شوند.

لامپ ویدئو پروژکتور چگونه کار میکند؟

در یک لامپ پروژکتور، شکاف ARC وجود دارد که با بخار جیوه تحت فشار بسیار زیاد پر شده است. لامپ با ارسال یک جریان الکتریکی در این شکاف تحت فشار کار می کند. جریان بخار جیوه را روشن می کند و باعث می شود لامپ نوری بسیار روشن ایجاد کند. این نور بسیار روشن بر روی صفحه LCD یا DLP تابیده شده است که تصاویر شگفت انگیزی را تولید می کند.
لامپ های پروژکتور یک فناوری بسیار پیچیده دارند و با توجه به مشخصات هر لامپ، هزینه تولید آن ها ممکن است بسیار بالا رود. بنابراین، قیمت لامپ های پروژکتور می تواند بسیار بالا باشد.

لامپ پروژکتور من در کجا قرار دارد؟

یک لامپ ویدئو پروژکتور را می توانید از طریق پیدا کردن یک صفحه پلاستیکی مربع یا مستطیل در جایی در قسمت بیرونی پروژکتور پیدا کنید. این صفحه معمولاً در قسمت پایین پروژکتور قرار دارد، اما گاهی اوقات در قسمت بالا یا طرفین قابل یافت است.
این پوشش معمولاً توسط دو پیچ محکم می شود. این پیچ ها را باز کنید و صفحه را بردارید تا قسمت پایین محفظه پلاستیکی (ماژول) که لامپ پروژکتور را در خود جای داده است، آشکار شود.
این محفظه پلاستیکی معمولاً دارای یک دسته متصل به آن است. به آرامی این دسته را بکشید تا لامپ ویدئو پروژکتور را از پروژکتور خود جدا کنید.
لامپ ویدیو پروژکتور مهمترین قسمت پروژکتور شماست ، زیرا نوری را ایجاد می کند که از طریق سیستم DLP یا LCD می درخشد و تصاویر واضح پروژکتور شما را نمایش می دهد.

چرا قیمت لامپ های ویدئو پروژکتور اینقدر بالا هستند؟

یکی از شوک هایی که مشتریان هنگام خرید لامپ پروژکتور جدید تجربه می کنند، هزینه آن است، دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. در داخل لوله ARC لامپ دیتا پروژکتور، بخار جیوه با فشار بسیار بالا است که هنگام پرش یا قوس الکتریکی، در طول شکاف پر از این گاز مشتعل می شود. اشتعال گاز در هنگام پرش یا قوس الکتریکی، باعث ایجاد نور بسیار روشن لامپ پروژکتور می شود.
بنابراین، فناوری و مهندسی که در ساخت لامپ ویدیو پروژکتور استفاده می شود ارزان نیست. در حقیقت ماشین هایی که برای تولید یک لامپ پروژکتور واحد لازم هستند می توانند میلیون ها دلار برای تولید کننده هزینه داشته باشند.

علاوه بر هزینه های خرید ماشین آلات، تولید کنندگان همچنین باید دانشمندان و مهندسان متخصصی را استخدام کنند که می توانند اطمینان حاصل کنند که لامپ پروژکتور خریداری شده شما مطابق با استانداردهای مورد نیاز پروژکتور خواهد بود. بخار جیوه باید دقیقاً تحت فشار خاصی قرار گیرد و لوله ARC و بازتابنده کوارتز دقیقاً در زاویه صحیح قرار بگیرند. اگر هر یک از این عناصر دقیقاً مطابق آنچه لازم است، کالیبره نشوند، لامپ پروژکتور ممکن است میزان روشنایی مورد انتظار را تولید نکند، ممکن است پنل LCD را درون پروژکتور بسوزاند یا ممکن است گاز درون آن مشتعل نشود.
هر لامپ پروژکتور همچنین دارای ولتاژ اشتعال متفاوتی است. این تنظیمات میزان روشنایی متفاوتی را ایجاد می کنند ANSI lumens rates)). بنابراین، دستگاه های تولید کننده لامپ های پروژکتور پیچیده هستند و هزینه نگهداری آن ها بالاست. آن ها همچنین باید برای هر تنظیم خاص لامپ جدید مجدداً مورد سنجش قرار گیرند. اگر سازنده بخواهد لامپ پروژکتور با کیفیت بالا تولید کند، هیچ راه کوتاهی وجود ندارد.
لامپ های پروژکتور برای ساخت هزینه بالایی دارند و به همین دلیل است که فقط چهار یا پنج تولید کننده اصلی لامپ های پروژکتور با کیفیت بالا در جهان وجود دارند. این تولید کنندگان هزینه های زیادی را صرف تحقیق و توسعه لامپ های پروژکتور کرده اند. آن ها همچنین باید  از کارخانه های مونتاژ نگهداری کنند. هزینه های ساخت لامپ های پروژکتور رقابت در بازار را محدود می کند، و هر دو این عوامل باعث افزایش هزینه لامپ های پروژکتور می شوند.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق