کمترین و بیشترین قیمت برای لامپ ویدئو پروژکتور با طول عمر طولانی چقدر است؟

اگر هزینه های عملیاتی برایتان مهم است و استفاده شما از ویدئو پروژکتور بسیار زیاد است – مثلا ۱۵۰۰ ساعت در سال یا بیشتر – پس عمر لامپ و جایگزینی آن یک موضوع بسیار مهم خواهد بود. برای توضیح بیشتر فردی را در نظر می گیریم که ویدئو پروژکتور خود را معمولاً حدود ۲۰۰۰ ساعت در سال روشن می کند که در حقیقت برای کاربردهای خانگی است و به این ترتیب در سال برای آن هزینه می کند تا لامپ ویدئو پروژکتور همواره در بهترین کیفیت خود باشد. اما ممکن است این هزینه حتی بیشتر هم باشد. برخی کاربران خانگی، لامپ ویدئو پروژکتور ها را پیش از اینکه به نیمه عمر خود برسند تعویض می کنند چون به تمام لومان نیاز دارند و نمی خواهند هیچگاه حالت افت ۵۰% را تجربه کنند.

بنابراین نمی توان یک عدد ثابت را برای هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور در نظر گرفت.

هزینه لامپ ویدئو پروژکتور

قیمت لامپ ویدئو پروژکتور بستگی به نوع دستگاه، شدت روشنایی، توان لامپ و موارد دیگر متفاوت است. این تجارت از یک جهت نسبت به تجارت خود ویدئو پروژکتور سودمندتر است برخی از برندهای مشهور در نمایش خانگی هزینه خرید لامپ دیتا پروژکتور بالاتری دارند. اما آنطور که به نظر می رسد قیمت ها در مورد دیتا پروژکتور های پرتابل که برای کلاس درس مناسب باشند به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
اما موضوع قابل توجهی که اهمیت دارد این است که  عمر و هزینه های لامپ دیتا پروژکتور نباید معیار اصلی انتخاب شما برای خرید یک ویدئو پروژکتور باشد اما باید بدانید که میزان سرمایه گذاری شما در بلند مدت چقدر خواهد بود چون تاثیر بسزایی روی خرید پروژکتور شما دارد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق