قیمت لامپ دیتا پروژکتور

قیمت لامپ دیتا پروژکتور

با توجه به تغییرات قیمت دیتا پروژکتور ها و افزایش کاربرد آن ها، یکی از مسائل مهمی که ذهن خریداران این دستگاه ها را به خود مشغول می کند قیمت لامپ ویدئو پروژکتور ها و هزینه تعویض لامپ دیتا پروژکتور است.

قیمت لامپ دیتا پروژکتور به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به این که برخی از ویدئو پروژکتور ها با قیمت میانگین کمتر از چهار صد دلار قابل تهیه کردن می باشند، اما متاسفانه قیمت لامپ دیتا پروژکتور ها از این قانون پیروی نمی کنند. با اینکه قیمت اغلب لامپ ها کمتر از ۲۰۰ دلار می باشند، برخی دیگر حدودا بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ دلار به فروش می رسند و با توجه به ساختار دیتا پروژکتور ها،توان و میزان انسی لومنز وسایز این لامپ ها حتما پس از گذراندن عمر مفیدشان مستلزم تعویض خواهند بود. به همین منظور برخی از خریداران دیتا پروژکتور ها، پس از شنیدن قیمت لامپ دیتا پروژکتور و هزینه تمام شده جهت تعویض لامپ دیتا پروژکتور، کمی شوکه می شوند. مسلما افراد کمتری از پرداخت هزینه تعویض لامپ دیتا پروژکتور ها خوششان می آید، اما قطعا راه هایی برای افزایش طول عمر لامپ ها و همچنین پیش بینی بودجه مورد نیاز جهت تعویض لامپ وجود دارد.

تفاوت ویدئو پروژکتور و تلویزیون

تفاوت ویدئو پروژکتور ها با تلویزیون ها در این است که این دستگاه ها نمی توانند بدون انجام برخی رسیدگی ها و سرویس های مربوطه، دهه های متعدد بدون هیچ مشکلی کار کنند. ویدئو پروژکتور ها نیازمند تعویض لامپ، پاکسازی و تمیز کردن فیلتر هوا در فاصله زمانی هر یک یا دو ماه می باشند. لامپ دیتا پروژکتور ها در اغلب موارد حدود ۲۰۰۰ ساعت عمر مفید دارند. برخی از جدیدترین ویدئو پروژکتورها از عمر لامپ تا ۳۰۰۰ ساعت و در موارد معدود این میزان در مدل های خاص تا حدود ۵۰۰۰ ساعت می باشد. توجه داشتن به این نکته هم حائز اهمیت است که برخی از دیتا پروژکتور ها ممکن است به دلایل متفاوت مثل شرایط محیطی و آب و هوایی گرم، حتی ممکن است در کمتر از میزان استاندارد طول عمر لامپ، نیازمند تعویض لامپ باشند.
ویدئو پروژکتور ها دستگاه های بسیار مفیدی جهت نمایش تصاویر در ابعاد بزرگ می باشند و فواید استفاده از آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست. بنابر این با توجه به کارایی آنها در نظر گرفتن نکات مذکور جهت افزایش طول عمر لامپ دیتا پروژکتور و افزایش مدت زمان دوره جهت سرویس این دستگاه ها می تواند مفید واقع گردد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق