قیمت انواع ویدئو پروژکتور

قیمت انواع ویدئو پروژکتور

این روزها با توجه به فراگیر شدن استفاده از ویدئو پروژکتورها، احتمالا بسیاری از شما نیز به دنبال یافتن قیمت انواع ویدئو پروژکتور بوده‌­اید. به احتمال خیلی زیاد چندین دفعه به سراغ یک فروشنده ویدئو پروژکتور رفته­‌اید تا مثلا از قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی اطلاعاتی بدست آورید. امروزه ویدئو پروژکتورها کاربردهای فراوانی دارند. به گونه­‌ای که جای بسیاری از تجهیزات دیجیتال مانند تلویزیون و مانیتور را در خانه های ما گرفته­‌اند. همچنین وجود ویدئو پروژکتور برای برگزاری جلسات و همایش­‌ها، آن چنان ضروری است که بدون ویدیو پروژکتور امکان برگزاری هیچکدام از آن‌ها وجود ندارد. بنابراین با وجود چنین کاربرد­های متنوعی طبیعی است که شما به دنبال یافتن قیمت انواع ویدیو پروژکتور از یک فروشگاه ویدئو پروژکتور باشید. اما سوالی که پیش می­‎‌آید این است که چگونه می‌­توان از قیمت انواع مختلف ویدئو پروژکتور اطلاعاتی بدست آورد؟ به عنوان مثال اگر ما به دنبال خرید و یا یافتن قیمت ویدئو پروژکتور برای خانه هستیم، به کدام مرکز فروش ویدئو پروژکتور مراجعه کنیم؟ آیا قیمت ویدئو پروژکتور مخصوص تماشای فیلم با قیمت انواع دیگر ویدئو پروژکتور متفاوت است؟ ما در این مقاله می­‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم تا بتوانیم نگاه مناسبی به شیوه تعیین قیمت انواع ویدئو پروژکتور داشته باشیم.

آیا قیمت انواع ویدئو پروژکتور با یکدیگر تفاوت دارد؟

اگر به سراغ یک مرکز فروش ویدئو پروژکتور رفته باشید قطعا با انواع مختلفی از ویدئو پروژکتور­ها روبرو خواهید شد. همچنین هنگام نگاه کردن به لیست قیمت­‌ها، از قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی گرفته تا قیمت ویدئو پروژکتور گیمینگ(بازی)، این اختلاف قیمت را مشاهده می­‌کنید. به عبارتی دیگر مشاهده می‌­کنید که  ویدئو پروژکتورها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال قیمت ویدئو پروژکتور خانگی با قیمت ویدئو پروژکتور مخصوص سالن سمینار متفاوت است. یا مثلا اگر قیمت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی را با قیمت ویدیو پروژکتور مناسب خانه مقایسه کنیم، شاهد این تفاوت قیمت خواهیم بود. اما چرا این تفاوت قیمت وجود دارد؟

انواع ویدئو پروژکتور

برای اینکه با مدل‌­های مختلف ویدئو پروژکتور و همچنین قیمت انواع ویدئو پروژکتورها آشنا شویم، ابتدا به تعریف مختصری از ویدئو پروژکتور می­‌پردازیم. ویدئو پروژکتور در حقیقت دستگاهی است که تصاویر دریافتی را تقویت کرده و سپس آن­‌ها را بر روی یک صفحه نمایش منعکس می­‌کند. با رشد سریع تکنولوژی و نیاز به تبادل سریع اطلاعات بسیاری از شرکت­‌ها، سازمان­‌ها و حتی افراد شخصی به استفاده از این وسیله روی آورده‌­اند. همچنین در محیط­‌های آموزشی چون مدارس و دانشگاه­‌ها، بسیاری از اساتید و معلمان برای آموزش از ویدئو پروژکتور استفاده می‌­کنند. قیمت ویدئو پروژکتور به همین کاربری‌­ها و کاربرد­های آن وابسته است. البته کاربری و کاربرد این وسیله به اینجا ختم نمی‌­شود. امروزه بسیاری از افراد برای منازل شخصی خود جهت تماشای فیلم و یا بازی از این سیستم استفاده می‌کنند. به همین دلیل قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی مورد توجه می‌­باشد. با توجه به وسعت کاربرد این وسیله، بسیاری از شرکت­‌ها به طراحی و تولید تخصصی ویدئو پروژکتورها اقدام نموده‌­اند. طراحی انواع مختلف این وسیله برای استفاده­‌های تخصصی باعث اختلاف قیمت انواع پروژکتور شده است.

تفاوت قیمت انواع ویدئو پروژکتور 

همانطور که پیش­تر گفته شد قیمت ویدیو پروژکتور با یکدیگر تفاوت می­‌کند. دلیل این اختلاف و تفاوت در قیمت همان نوع کاربری و استفاده از آن است. با توجه به نوع استفاده از ویدئو پروژکتور، تکنولوژی و قطعات خاصی در هر ویدئو پروژکتور بکار می­‌رود که مخصوص آن کاربری طراحی شده است. شما وقتی به سراغ یک مرکز فروش ویدئو پروژکتور می‌­روید مشاهده می­‌کنید که هر یک از مدل­‌های ویدئو پروژکتور دارای امتیازات خاصی هستند. این امتیازات خاص فنی و تکنولوژی ویژه،باعث تفاوت قیمت انواع ویدئو پروژکتور می‌­شوند. ویدئو پروژکتوری که برای بازی ساخته می‌­شود، به علت وجود قطعات فنی خاص در آن، با قیمت ویدئو پروژکتور مناسب خانه متفاوت است. این تفاوت قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور مخصوص بازی به معنای برتری یکی بر دیگری نیست. بلکه به معنای آن است که اگر قصد استفاده از ویدئو پروژکتور برای یک منظور خاص دارید، باید یک نوع بخصوص آن را انتخاب کنید. این مسئله را با مراجعه به یک فروشگاه ویدئو پروژکتور به راحتی می‌­توانید دریابید. به عنوان مثال تفاوت در ساختار طراحی یک ویدئو پروژکتور باعث اختلاف در قیمت ویدئو پروژکتور خانگی با یک ویدئو پروژکتور دیگر می­‌شود. پس آنچه که می­‌توان به عنوان دلیل تفاوت قیمت نام برد، وجود ویژگی­‌های فنی متفاوت در بین انواع مختلف ویدئو پروژکتور است. برای اینکه این ویژگی­‌های موثر در تعیین قیمت پروژکتور را بهتر درک کنیم، چند مورد از ویژگی­‌های فنی ویدئو پروژکتور را بررسی می­‌کنیم.

ویدئو پروژکتور

فاکتور روشنایی در تفاوت قیمت ویدئو پروژکتور

این فاکتور در انواع مختلف ویدئو پروژکتور متغیر است. اگر به دنبال خرید یا مشاهده قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی یا ویدئو پروژکتور مخصوص بازی یا سالن سمینار هستید به این فاکتور توجه کنید. به عنوان مثال یکی از انواع ویدئو پروژکتورها که در مرکز فروش ویدئو پروژکتور وجود دارد، ویدئو پروژکتور مخصوص بازی است. فاکتورهای فنی و الکترونیکی زیادی در ویدئو پروژکتور مخصوص بازی وجود دارد که اتفاقا همین موضوع باعث تفاوت قیمت انواع ویدئو پروژکتور می­‌شود. اما هنگام مراجعه به یک مرکز فروش ویدئو پروژکتور یکی از مواردی که مورد نیاز برای ویدئو پروژکتور مخصوص بازی‌­های کامپیوتری است، روشنایی بالا می‌­باشد.

اصولا شدت روشنایی یک جسم را با واحد اندازه­‌گیری به نام “لومن” محاسبه می‌کنیم. متناسب با محیط و شرایطی که می­‌خواهیم یک ویدئو پروژکتور را در آن قرار دهیم، باید به عدد شدت روشنایی (لومن) توجه کنیم. اگر ویدئو پروژکتور مخصوص اتاق جلسات می‌­خواهید، از فروشنده درخواست کنید که ویدئو پروژکتوری با روشنایی۲۵۰۰ الی  ۳۵۰۰ لومن به شما معرفی کند. البته این مقدار روشنایی برای استفاده در کلاس‌­های درس مدارس و دانشگاه­‌ها نیز کافی است. اما اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور برای مقاصدی همچون تماشای فیلم،بازی‌های کامپیوتری دارید باید بدانید که مقدار روشنایی مورد نیاز آن ۳۰۰۰ لومن است. بنابراین از کارشناس فروش ویدئو پروژکتور بخواهید تا در این حدود روشنایی به شما ویدئو پروژکتور معرفی کند. طبیعتا در صورت افزایش مساحت یک محیط و یا بزرگ بودن آن و حتی در نظر گرفتن یک فضای باز، شدت روشنایی باید افزایش یابد.

نسبت کنتراست در تفاوت قیمت ویدیو پروژکتور

نسبت کنتراست تصویر مسئله دیگری است که باعث تفاوت قیمت پروژکتورها می­‌شود. از قیمت ویدیو پروژکتور سینمای خانگی گرفته تا ویدئو پروژکتور گیمینگ، همه این موارد وابسته به این فاکتور می‌­باشند. به صورت خلاصه کنتراست را می‌توان به عنوان کیفیت تمایز و وضوح بین نقاط تاریک و روشن در یک تصویر معرفی کرد. توجه به انتخاب ویدئو پروژکتوری که کنتراست مطلوب و مناسبی برخوردار باشد بسیار ضروری است.

 

اهمیت وضوح تصویر در تفاوت قیمت دیتا پروژکتور

وضوح تصویر یکی دیگر از عوامل موثر در تفاوت قیمت است. اختلاف قیمت ویدئو پروژکتور که ناشی از وضوح تصویر است، بسیار وسیع است. اهمیت توجه به وضوح تصویر به این دلیل است که این موضوع در کیفیت تصویر اثرگذار بوده و در قیمت انواع ویدئو پروژکتور موثر است.

نتیجه گیری

قیمت انواع ویدئو پروژکتور به شرایط مختلف فنی و ساختار طراحی آن بستگی دارد. به یاد داشته باشید قبل از خرید ویدئو پروژکتور درباره اختلاف قیمت انواع ویدئو پروژکتور اطلاعات کافی بدست آورید. از قبل خواسته­‌های خود از ویدئو پروژکتور را مد نظر قرار دهید. اگر از اختلاف قیمت ویدئو پروژکتورها اطلاعات کافی ندارید، حتما با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق