فناوری HDR در ویدئو پروژکتور چیست؟

فناوری HDR

منظور از فناوری HDR در ویدئو پروژکتور ها ( محدوده دینامیکی بالا) چیست؟ بیایید یک مرور کلی بر این موضوع داشته باشیم.

HDR چیست؟

به نظر می‌رسد HDR ” مهم‌ترین بخشی” است که در فناوری نمایشگرها از آن استفاده می‌شود. برای سوالاتی که ممکن است در ذهن داشته باشید، بهترین پاسخ این است که HDR نسبت کنتراست، روشنایی و رنگ را در نمایشگر‌های شما بهبود می‌بخشد. به علاوه، این سه مورد اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که شما باید برای داشتن یک تصویر عالی به آن‌ها توجه نمایید. فناوری HDR کیفیت پیکسل‌ها را نیز بهبود بخشیده است. به گونه ای که هر پیکسل HDR به صورت مجزا، سطح و کیفیت بیشتری از رنگ را ارائه می‌دهد، یعنی، درخشان‌ترین رنگ سفید و تاریک ترین رنگ مشکی را به نمایش می‌گذارد. در اصل HDR، تاثیر زیادی در نمایش سایه‌ها ( به عنوان مثال نسبت به کنتراست‌های بالا)، رنگ‌های واقعی و به طور کلی‌تصاویر تماشایی دارد. بیشتر اوقات شما می‌توانید HDR را در نمایشگرهای دارای کیفیت ۴k تماشا کنید.

مدل ۴k  نمایشگر دارای تعداد پیکسل‌های بسیار بالا است که می‌توانید امروزه آن را به عنوان کاربردی ترین نمایشگر خریداری نمایید. به طور کلی، فناوری HDR پیکسل‌ها (۳۸۴۰×۲۱۶۰) را ۴ برابر بهتر از استاندارد‌های قبلی HD (1920×1080) ارائه می‌دهد.

هرچند پیکسل‌های بیشتر به تنهایی باعث کیفیت بهتر تصاویر می‌شوند، اما اضافه کردن پیکسل‌های بهبود یافته HDR می‌تواند انقلاب جدیدی از پیشرفت در فناوری را برای مصرف کنندگان به وجود آورد. این انقلاب مثل مقایسه تلویزیون رنگی دهه ۵۰ و صفحه نمایش‌های بزرگ HD دهه ۲۰۰۰ است. کیفیت HDR و ۴K ها نیز در پیشرفت در این زمینه گام بزرگی  برداشته‌اند. به علاوه، محتواهایی که کیفیت ۴K دارند مطمئنا فوق العاده اند اما HDR ها در محدوده ی رنگ استاندارد در مرحله ی بالاتری از کیفیت قرار دارند.

منظور از استانداردهای HDR چیست؟

HDR در اصطلاح، به عنوان مرجع کامل فناوری ارتباطی و عملکرد‌های رنگی شناخته می‌شود، اما تولید کنندگان نمایشگرها در برخی موارد، عقب تر از این توصیف هستند. به همین دلیل برخی از نمایشگر ها سازگار با HDR نمی‌باشند. در هنگام خرید ویدئو پروژکتور، شما باید به مشخصات مختلف اعم از ” دارای قابلیت HDR” یا “سازگار با HDR” دقت نمایید  زیرا ممکن است برخی از نمایشگر‌های ULTRA HD PREMIUM یا DALBY VISION شامل این قابلیت نباشند.

و در اینجاست که مشکل محتواهای قدیمی به وجود می‌آید!

 حتی با وجود بهترین فناوری، شما به سیگنال‌های ورودی (ورودی اشتباه به خروجی اشتباه منجر می‌شود) برای استفاده بهتر وابسته‌اید. این یک اصطلاح قدیمی است، اما می‌توان به عنوان یک تعریف کلی برای فناوری‌های جدید از آن استفاده کرد.

کدام مدل ویدئو پروژکتور از فناوری HDR و ۴K پشتیبانی می‌کنند؟

آیا می‌توان کیفیت HDR و ۴K را در ویدئو پروژکتور دریافت کرد؟ بله، پروژکتور ها مدل‌های مختلفی در بخش ۴K و HDR دارند که هرکدام شامل قابلیت‌های متفاوتی هستند. ویدئو پروژکتور‌های مکسل مدل MC-EW4051 ،MC-WX5603 ،MC-EW3551 و … دارای فناوری HDR می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق راه‌های ارتباطی زیر در تماس باشید:

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس‌اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق