سوالات متداول در هنگام خرید ویدئو پروژکتور

خرید ویدئو پروژکتور

زمانی که تصمیم به خرید ویدئو پروژکتور دارید قطعا سوالاتی برایتان در خصوص این که چه برندی بخرید، با چه رزولوشنی و… پیش می آید ما در این مقاله سعی کردیم با کمک همکارانمان در واحد فروش به برخی از سوالاتتان پاسخ دهیم تا در هنگام خرید پروژکتور دچار سردرگمی نشوید، پس با ما همراه باشید.

اصلی ترین مسئله ای که  در خرید ویدئو پروژکتور حائز اهمیت می باشد  فضا و نور محیط  مشتری است که با توجه به آن مدل مناسب پیشنهاد داده می شود. معمولا اولین سوالی که از مشتری پرسیده می شود در مورد فضا و نور محیط است. برای برخی افراد فول پورت بودن دستگاه اهمیت دارد (دارای ورودی hdmi، دارای پورت usb، پورت شبکه و …)  اما برای برخی قیمت دستگاه اهمیت بالاتری دارد، که با در نظر گرفتن تمام  این موارد اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار داده و مدل مناسب پیشنهاد می گردد.

اطلاعات تکمیلی در خصوص خرید دیتا پروژکتور را می توانید اینجا بخوانید.

انواع رایج ویدئو پروژکتور:

  • مدل کلاسی و آموزشی

برای کلاس آموزشی مدل های کلاسی و آموزشی که با توجه به نیاز مشتری مدل های متفاوتی وجود دارد

  • مدل سالنی

برای سالن ها مدل سالنی و سالن های بزرگ و اجتماعات که مدل های متفاوتی وجود دارد که بستگی دارد که مشتری می خواهد از چه فاصله ای چه سایز تصویری داشته باشد(در فاصله نزدیک تصویر بزرگ یا در فاصله دور تصویر بزرگ) یا در بعضی از سالن ها نیاز است که دستگاه لنز خور باشد که با توجه به فضایی که دارد و نوع استفاده ای که از دستگاه مدل پیشنهاد می شود.

برخی از پارامترهایی که در انتخاب مشتری اهمیت دارد رزولوشن و قدرت روشنایی  دستگاه است که بر روی قیمت دستگاه اهمیت دارد،  برای مثال شاید فضا کوچک باشد ولی نور محیط بالا باشد در چنین شرایطی نمی توانیم دستگاه انسی لومن پایین به مشتری پیشنهاد دهیم یا ممکن است سالن بزرگ باشد اما نور محیط کنترل شده باشد که می توانیم دستگاه با انسی لومن پایین تر و قیمت کمتر پشنهاد دهیم. عمر لامپ دستگاه است که اهمیت بالایی بخصوص برای مراکز آموزشی با توجه به نوع استفاده آن ها دارد چون مراکز آموزشی به دنبال دستگاه هایی با طول عمر لامپ بالا و هزینه نگهداری پایین هستند. در مدل های جدید ویدئو پروژکتور های هیتاچی عمر لامپ تا ۱۲۵۰۰ ساعت هم افزایش داشته است.

مبحث بعدی هوشمند بودن ویدئو پروژکتور است که در ویدئو پروژکتور هیتاچی intelligent mode دارد که برندهای دیگر این قابلیت وجود ندارد که باعث تمایز آن با سایر برند ها شده است. این ویژگی به این معناست که دستگاه خودش را با شرایط محیطی، نور محیط، نور و کیفیت تصویری که برای دستگاه ارسال می شود تطبیق می دهد که باعث می شود طول عمر لامپ افزایش پیدا کند.

کمپانی هیتاچی یکی از شرکت هایی است که طرفدار حفاظت از محیط زیست می باشد و با تکیه بر این هدف برخی ویژگی های متمایزی را به دستگاه های خود  بخصوص مدل های آموزشی و سالنی اضافه کرده است که شامل intelligent mode، image optimizer، Accentualizer and HDCR .  و این ویژگی ها باعث افزایش طول عمر لامپ و کاهش هزینه نگهداری دستگاه می شود.

از امکانات دیگر ویدئو پروژکتور هیتاچی قابلیت کنترل دستکاه، ارسال دیتا و خاموش و روشن کردن از طریق پورت شبکه دستگاه می باشد. که می تواند بطور همزمان تعدادی  ویدئو پروژکتور را همزمان خاموش و روشن کرد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق