راهنمای خرید ویدئو پروژکتور (بخش دوم)

سیگنال های ویدئویی استاندارد

بیشتر ویدئو پروژکتورها سه نوع ورودی composite video و S-video  و computer/RGB را دریافت می کنند. بعضی از مدل ها ورودی های YPbPr/YCbCr نیز دریافت می کنند، اما مدل هایی از ویدئو پروژکتورهای تمام دیجیتال هم وجود دارند که ورودی های DVI و HDMI را هم دارا هستند.

اگر شما از کامپیوتر و یا سیستمی استفاده می کنید که دارای خروجی DVI یا HDMI است، سعی کنید ویدئو پروژکتوری را تهیه کنید که این ورودی ها را دارا هستند و به شما این قابلیت را خواهد داد تا تا تصاویر را با بالاترین کیفیت مشاهده کنید. در این نوع از ویدئو پروژکتورها، تصاویر مستقیما به حالت دیجیتال نمایش داده می شوند و لازم نیست تا به حالت آنالوگ تبدیل شوند.

ورودی های مختلف

اگر شما در نظر دارید تا از چند دستگاه همزمان به ویدئو پروژکتورتان خروجی دهید، بایستی از ویدئو پروژکتوری استفاده کنید که دارای ورودی های متنوع باشد تا شما بتوانید همزمان آنها را متصل کنید. برای مثال شاید برای شما موقعیتی پیش بیاید که شما مجبور باشید یک لپ تاپ و یک کامپیوتر خانگی را همزمان به ویدئو پروژکتور متصل کنید. در این حالت اگر ویدئو پروژکتور شما فقط دارای یک ورودی کامپیوتر باشد، شما مجبور هستید تا دائما ورودی ها را عوض کنید، در نتیجه در هنگام خرید ویدئو پروژکتور حتما این مساله را در نظر بگیرید که تعداد ورودی ها مناسب کار شما باشد.

عدم نیاز به کامپیوتر

بعضی از مدل های ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار درون خود به طور پیشفرض دارای نرم افزارهایی هستند که با کمک آنها می توانید تصاویر و ویدئو ها را به راحتی نمایش دهند و حتی نرم افزارهای آفیس را نیز درون خود دارند. این ویدئو پروژکتورها دارای ورودی های مخصوصی برای فلش کارت های مختلف هستند که با کمک آنها به راحتی می توانید تصاویر و فایل های مختلف را نمایش دهید. ویدئو پروژکتورهایی که این قابلیت را دارا هستند این امکان را به شما می دهند که به تنهایی بتوانید از آنها استفاده کنید.