۷ مثال جالب در زمینه تکنولوژی ویدئو پروژکتور (بخش سوم)

ویدئو پروزکتور

در بخش اول و دوم این مقاله به ۵ تکنولوژی جالب در خصوص ویدئو پروژکتور ها پرداختیم. در بخش سوم و پایانی این مقاله ۲ تکنولوژی باقی مانده را معرفی و به بررسی آنها می پردازیم.
برای مطالعه بخش اول و بخش دوم این مقاله کلیک کنید.

۱-نامرئی کننده اجسام 
۲-بازوی خود را به یک تبلت تبدیل کنید
۳-تکنولوژی پروژکتور صفحه لمسی
۴-واقعیت افزوده فری هدست
۵-واتر اسلاید تعاملی

۶-موزیک ویدئوی جادوئی

کارگردان فیلیپ استرکس توانمندیهای خلاقانه دیگری از ویدئو پروژکتور را در زمینه موزیک ویدئو های شگفت انگیز برای موزیک ویدئو Willow، Sweater به نمایش گذاشت.
تمام سکانسها در استودیو با سه ویدئو پروژکتور روی زمین و دو دیتا پروژکتور روی دیوارها فیلمبرداری شده است. در حالیکه این روشها به شکل اعجاب آوری از تکنولوژی سطح پایینی استفاده می کنند اما خروجی آنها از لحاظ بصری مبهوت کننده است.

۷-هلوگرام ۷ بعدی

ممکن است پیش از این در مورد نمایش های سه بعدی یا چهاربعدی چیزی شنیده باشید اما هلوگرامهای ۷ بعدی پویایی جدیدی را برای استفاده از پروژکتورها روی پرده نمایش خلق می کند.
دلیل اینکه هلوگرام ۷ بعدی، ابعاد بسیار زیادی دارد این است که هلوگرام از جایگاههای متعددی که اطراف صحنه یا جسم هلوگرام را گرفته تصویربرداری می کند.
این موضوع مانند این است که تعداد بسیاری عکاس اطراف یک موضوع جمع شده باشند. هلوگرام ۷ بعدی نیز دقیقا مثل عکاسان متعددی که دور یک جسم قرار گرفته اند؛ عمل می کنند.
جایگاه هر عکاس به صورت سه بعدی تعریف می شود و زاویه هرعکاس که دوربین را تنظیم کرده به شکل ۲ بعدی است. هردوربین خصوصیات نور و زمان را ضبط می کند. پارامترهای بدست آمده به صورت:” جایگاه ۳ بعدی + زاویه ۲ بعدی + خواص نور = ۷ بعد” است.

جمع بندی

تحول تکنولوژیهای نمایشی موجب شده که کاربردها از ویدئو پروژکتور های ساده که در رویدادها مورد استفاده قرار می گرفت فراتر رود. در حال حاضر، می بینیم که پروژکشن در تکنولوژیهای پوشیدنی و استتار و به عنوان بخشی از تکنولوژی های شگفت انگیز چند بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.
در آینده می توانیم شاهد پروژکشن های رومیزی باشیم که تصاویری سه بعدی را از جهان واقعی به صورت مینیاتوری با مپینگ ایجاد می کنند و می توانند مجهز به تجهیزات شنیداری شوند یا کاربردهای جدیدی به صورت پروژکتینگ روی بدن انسان داشته باشند. به نظر می رسد احتمالات دست یافتنی که در اختیار ما قرار می دهند بی نهایت است.

برای مطالعه بخش اول مقاله کلیک کنید.
برای مطالعه بخش دوم مقاله کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق