۷ مثال جالب در زمینه تکنولوژی ویدئو پروژکتور (بخش دوم)

ویدئو پروزکتور

اگر بخش اول این مقاله را خوانده باشید حتما با  تکنولوژی های نامرئی کننده اجسام و بازوی خود را به یک تبلت تبدیل کنید  آشنا شده اید، چناچه بخش اول را نخواندید نگران نباشید و اینجا کلیک کنید.
در ادامه شما را با ۳ تکنولوژی دیگر در این زمینه آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید.

۳-تکنولوژی پروژکتور صفحه لمسی
تکنولوژی صفحه لمسی مبتنی بر پروژکتور هر نوع صفحه مسطحی را به یک نمایشگر تبدیل می کند که نه تنها شما می توانید با استفاده از دست خود با آن تعامل داشته باشید بلکه می توانید اجسام را در جهان واقعی درک کرده و یک ورژن جدید واقعیت افزوده (AR) از آن آیتم خلق کنید.
تصور کنید که یک نسخه کپی از آلیس در سرزمین عجایب را روی میز قرار داده و بتوانید شخصیت ها را دستکاری کرده و هرآنچه در کتاب است را جابجا کنید. این تکنولوژی می تواند هرنوع ابزار موسیقی مانند پیانو را نیز روی سطح مسطحی که نوازنده بتواند آن را بنوازد نمایش دهد.
با اینکه در حال حاضر این تکنولوژی مقرون به صرفه نیست؛ اما در حال توسعه و پیشرفت است و به راحتی می توان تصور کرد که به زودی از آن در بسیاری از صنایع دیگر استفاده شود.

۴-واقعیت افزوده فری هدست
برای مدت بسیار طولانی وسایل پوشیدنی و جاگیر برای ایجاد واقعیت افزوده (augmented reality) مورد نیاز بود. اما امروزه ترکیب دوربین و کامپیوترهای جدید می تواند تصاویری را فرای اجسام در جهان واقعی ایجاد کند و در نتیجه نیاز به نمایشگرهای آزاردهنده و نامناسب را از بین می برد.
سیستم جدید ویدئوپروژکتور مربوط به تصویر برداری و انیمیشن سازی را به اجسام موجود در محیط اطراف مرتبط کرده و هرسطحی که فکرش را بکنید به یک نمایشگر تبدیل می کند. این تکنیک جدید که مپینگ نامیده می شود دنیایی از احتمالات دست یافتنی را به روی ما می گشاید.
مثالهای جالب توجه بسیاری در زمینه مپینگ وجود دارد از نمایشگر ویترین فروشگاهی تاسیسات سه بعدی Harrods با مپینگ ۳۶۰ درجه Faberge’s Easter گرفته تا نمایشگرهای لامپی جالب توجه در نیروگاه Battersea، موارد مورد استفاده آن پایان ناپذیر است. در عمل کاربردهای بیشتری شامل نمایشگرهای موجود در فروشگاهها یا نمایشگرهای اطلاعات پرواز نیز برای آن وجود دارد.

۵-واتر اسلاید تعاملی
زمانیکه پارک آّبی Coral Reed در انگلستان حدود ۳٫۳ میلیون پوند صرف بازسازی مجدد کرد درنظر داشت تا از چیزی استفاده کند که این پارک را از دیگر رقبای آن متمایز نماید.
به عنوان بخشی از کار، ۵ اسلاید تعاملی در آن نصب شد. زمان در لوله ها می توانست با پروژکشن های ۳۶۰ درجه که تجربه هر بار سرخوردن را در آن لذت بخش تر می کرد؛ به دلخواه سپری شود. از طریق فلاشهای نوری یا نمایشگرهای رنگی، پروژکشن یک تجربه هیجان انگیز را خلق می کند.
در Twentebad در شهر هنگلو هلند یک نوع پیشرفته تر مورد استفاده قرار گرفته چون آنها نمایشگرهای ابتکاری و بازی ساز را همراه با هم خریداری کرده اند.
شناگران می توانند با ضربه زدن به علامت های روشن هنگام فرو ریختن اسلایدها با سرعت بالا با آنها بازی کنند. به این ترتیب بعد جدیدی از احتمالات دست یافتنی در زمینه اسلاید ها خلق شده است.
برای خواندن ادامه این مقاله در بخش آخر با ما همراه باشید.

۶-موزیک ویدئوی جادویی
۷-هلوگرام ۷بعدی

برای مطالعه بخش اول این مقاله کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق