پنج توصیه برای خرید پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی

خرید پروژکتورهای ال سی دی

پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی برای نمایش داده هایی مثل صفحه گسترده ها، روی یک صفحه نمایش مناسب است. در صورت تمایل به خرید چنین ویدئو پروژکتورهایی باید چند چیز را مورد توجه قرار داد که عبارتند از: لنز، وزن، شفافیت و روشنایی. این مقاله چندین توصیه برای خرید ویدیوپروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

لنز

لنز یکی از اولین چیزهایی است که هنگام خرید ویدئوپروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی باید مورد توجه قرار گیرد که در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای قابل انتخاب است. این پروژکتورها با لنز پلاستیکی از وزن کمتری برخوردار است. اگرچه طرح لنز شیشه ای، تصویر با کیفیت تری را ارائه می دهد.

وزن

یکی دیگر از چیزهایی که باید مورد توجه قرار داد، وزن ویدئو دیتا پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی است. بهترین ایده در صورت نیاز به حمل این دستگاه ها به مکانهای دیگر، خرید طرح سبک وزن آنهاست. در حال حاضر سبک ترین پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی، وزنی کمتر از پنج پوند دارد که وزن چمدان مخصوص حمل آن را نیز باید به وزن پروژکتور اضافه کرد.

شفافیت و روشنایی

هنگام خرید این ویدئو پروژکتورها باید روشنایی آنها را نیز در نظر گرفت. میزان روشنایی با واحد لومنز مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI lumens) اندازه گیری می شود. همچنین باید میزان نور اتاق و فاصله ی قرارگرفتن پروژکتور از صفحه نمایش را مورد توجه قرار داد. برای فواصل دورتر باید از پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی استفاده کرد که نوری بین ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ لومن را تولید می کنند. در صورت تمایل به طرح سبک وزن و استفاده ی آن در اتاق های کوچکتر، حداکثر ۵۰۰ لومن کافی خواهد بود.

منابع ورودی

تعداد منابع ورودی، یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید ویدیو پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی باید در نظرگرفت. این پروژکتورها دارای رابط های صوتی- تصویری و رایانه می باشند. ممکن است که فرد به دنبال پروژکتورهای دیجیتالی باشد که دارای ورودی تصویری است. همچنین با جستجوی طرحی که دارای قطعه ی ورودی تصویر است می توان کیفیت تصویر را افزایش داد.

قابلیت Keystone Correction

مشخصه ی نهایی که هنگام خرید باید جستجو کرد، قابلیت keystone correction است. اگر ویدئوپروژکتور، روبروی مرکز صفحه نمایش نصب نشود، تصویر نهایی ممکن است منحرف شده و در یک گوشه ی صفحه ظاهر شود. پروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی که از قابلیت Keystone Correction برخوردار است، تصویر را طوری تنظیم می کند که منحرف به نظر نرسد.

این موارد توصیه هایی هستند که هنگام خرید ویدیوپروژکتورهای ال سی دی دیجیتالی باید مورد توجه قرارگیرد. برای داشتن تصاویری با کیفیت بیشتر باید به دنبال طرحی با لنز شیشه ای بود و بهتر است از پروژکتوری استفاده کرد که دارای منابع ورودی متعددی است که می تواند با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند.