بهبود آموزش با ویدئو پروژکتورها

بهبود آموزش با ویدئو پروژکتورها

جنبش عظیمی که باعث بهبود کیفی آموزش و یادگیری می شود، تاکید دارد که اساتید و معلمان بازتاب های اساسی و مهم را از دانش آموزان در مورد نقش تکنولوژی های نوین دریافت کنند. عکس العمل لوسی (Lucie) 13 ساله هنگامی که اولین بار با دیتا پروژکتور هیتاچی در کلاس زبان کار کرد اینچنین بود:” تصویر پروژکتور چه واضح و عالی است استاد.”

لوسی نقش یک گزارشگر هوا را ایفا می کرد که به زبان فرانسوی توضیح می داد که چگونه شمال فرانسه تحت تاثیر باد، باران و برف است. او در حالی که جلوی وایت برد هوشمند ایستاده بود، نمادهای هواشناسی را جابجا میکرد و  با دانش آموزان رو در رو صحبت می کرد. هنگامی که لوسی مشغول انجام این کار بود سایه اش روی تخته نیفتاده بود و تحت تاثیر نور خیره کننده پروژکتور سقفی نبود.

مسئولان آموزشی عنوان می کنند که در مدل های قدیمی اکثر ویدیو پروژکتورها در ارتفاع ۱٫۵ متری از سطح تخته های هوشمند قرار می گیرند. وقتی معلمان و دانش آموزان تحت تاثیر محتوای ارائه شده توسط ویدئو پروژکتور قرار می گیرند نه تنها سایه روی تخته می افتد بلکه ریسک ناراحتی های چشمی به علت قدرت اشعه تابشی وجود دارد. ولی تجربه ای که در مورد مدل های ویدئو دیتا پروژکتورهای هیتاچی وجود دارد، نشان می دهد که این مشکل برطرف شده است. به همین علت پتانسیل آموزش و یادگیری به وسیله این تکنولوژی های هوشمند بالا رفته و مهمتر از آن دانش آموزان نه تنها با نرم افزار درگیر می شوند بلکه با تمام اعضای کلاس کاملا مشارکت دارند. چنین تحرک و پویایی منجر به یادگیری  با نشاط و  با نتایج چشمگیر می شود.

دانش آموزان بیشتری به استفاده خلاقانه از ابزارهای هوشمند پاسخ مثبت می دهند. در زمینه مدیریت کلاس باید گفت با استفاده از امواج با طول کوتاه دیگر نیازی به حرکت های سایه گون دست ها روبروی لنز پروژکتورها نیست. با استفاده از پروژکتورهای هیتاچی و وایت بردهای هوشمند یا استاندارد دیگر  نیازی نیست که استفاده کننده پشت به مخاطبان بایستد، وی می تواند رو در روی آنها ایستاده و تماس چشمی با آنها برقرار کند. تجربه معلمان نشان می دهد که این موضوع اصل مهمی در تدریس به شمار می رود.