با انواع ویدئو پروژکتور آشنا شوید

انواع ویدئو پروژکتور
ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور دستگاهی برای نمایش تصاویر بر روی پرده نمایش یا یک دیوار سفید می باشد. از مهم ترین اجزای سازنده دیتا پروژکتور می توان به لنز و لامپ دستگاه اشاره کرد.
نحوه کار ویدئو پروژکتور به این صورت است که تصاویر ورودی از منابع مختلف از قبیل ویدئو پلیر، کامپیوتر، فلش و …بر روی پرده نمایش نشان می دهد. پس از پردازش داده های ورودی توسط پروژکتور تصاویر با بزرگنمایی متفاوتی نمایش داده می شوند که این بزرگنمایی به نوع لنز و فاصله ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش بستگی دارد.

مراکز استفاده از ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور در زمان اختراع دستگاهی بود که مجموعه ای از تصاویر به هم چسبیده را با سرعت ۲۴/۱   ثانیه نمایش می داد که بعد ها پروژکتور نام گرفت. با توجه به پیشرفت علم و الزام استفاده از تکنولوژی امروزه مراکز آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه ها، موسسات خصوصی و سازمان های دولتی از ویدئو پروژکتور استفاده می کنند.

انواع ویدئو پروژکتور ها :

آموزشی

ويدئو پروژکتور هاي آموزشي درحيطه آموزش به يک ابزار ضروري تبديل شده اند .نويز کمتر، استفاده آسان و عمر بيشتر دستگاه از ويژگي هاي اين سري ويدئو پروژکتور ها ست.

آمفی تئاتری

اين ويدیو پروژکتور هاي ايده آل براي سالن هايي در ابعاد متوسط تا بزرگ مي باشد. سخنراني ها، جلسات و ارائه مطالب از طريق ويدیو پروژکتور منحصر به فرد و هر کدام مستلزم امکانات خاصي هستند. محل ارائه مطالب از طريق دیتا پروژکتور مي تواند از سالن هاي بزرگ گرفته تا ايستگاه هاي مترو، پنجره هاي فروشگاه ها و سخنراني در دانشگاه ها متفاوت باشند.

چند منظوره

ويدئو پروژکتورهاي چند منظوره شامل بهترين امکانات براي کسب و کار و آموزش هستند.  تمامي مدل هاي اين سري تصويري با بالاترين حد کيفيت، امنيت و کاربري آسان ارائه مي دهند. اين ويدئو پروژکتور ها داراي قابليت صرفه جويي در مصرف انرژي و عمر بالا هستند.

لیزری

ویژگی های منحصر به فرد دیتا پرژکتور های لیزری، باعث استفاده آسان و راحت و تمام وقت این محصول شده است. این نوع دیتاپروژکتورها قابل استفاده در مکان های بزرگ مانند موزه ها، سالن های آمفی تئاتر و رستورانها می باشد.

LED

ویدئو پروژکتورهای LED با استفاده از آخرین تکنولوژی HLD (میزان روشنایی بالا) سطح جدیدی از روشنایی را ارائه میدهند که باعث ایجاد تصویری ۳ برابر روشن تر و شفاف تر میگردد.

تکنولوژی ویدئو پروژکتور ها

ویدئو پروژکتورها از نظر تکنولوژی به دو دسته ۳LCD و   DLP   تقسیم می شوند.

در دیتا پروژکتورهای ۳LCD وضوح تصویر، رنگ و روشنایی بیشتر از پروژکتور های DLP می باشد. بهتر از DLP ها برای مصارفی که کیفیت رنگ ها در الویت قرار ندارند استفاد شود. معمولا DLPها برای مصارف آموزشی و تجاری و ۳LCD ها برای مصارف خانگی، فیلم و بازی مناسب تر هستند.

برخی از مزایای ویدئو پروژکتور های DLP:
  • نمایش رنگ سفید با عمق بالاتر
  • عمر بالاتر دستگاه نسبت به تکنولوژی ۳LCD
  • ارائه تصاویر صاف تر
  • و…
برخی از مزایای ویدئو پروژکتور ۳LCD  :
  • نور بالاتر نسبت به DLP ها
  • غلظت رنگ بالاتر

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق