چگونه میتوانیم عمر لامپ دیتا پروژکتور را افزایش دهیم؟

عمر لامپ دیتا پروژکتور

عمر لامپ پروژکتور به عوامل متعددی بستگی دارد. مخربترین عامل موثر بر عمر لامپ ویدئو پروژکتور گرم شدن بیش از حد در مدت استفاده منظم از آن است.

در ادامه برخی از توصیه های کاربردی که به افزایش عمر لامپ ویدیو پروژکتور و جلوگیری از گرم شدن آن کمک خواهد کرد، آورده شده است.

تهویه

مهمترین عامل در افزایش طول عمر استفاده عادی ویدئو دیتا پروژکتور، قرار دادن آن در یک فضا با تهویه مناسب و کافی است. واضح است پروژکتورهایی که در گوشه ها، در ارتفاع یا در اتاق هایی با تهویه هوای نامناسب نصب میشوند، محکوم به عمر کمتر هستند.

وزش و مکش هوای فشرده

جمع شدن گرد و غبار در داخل پروژکتور سبب گرم شدن بیش از حد آن شده که باعث کوتاهی عمر ویدیو دیتا پروژکتور میشود. لطفا بسته به استفاده از پروژکتور خود حتما آن را با هوای فشرده گردگیری کنید و از گرد و غبار دور نگه دارید.

تعویض و تعمیر فیلتر

به طور کل هر پروژکتوری به یک فیلتر مجهز است که از ورود گرد و غبار به داخل قسمت های حساس جلوگیری میکند. با گذر زمان این فیلتر گرفته میشود که باعث گرم شدن بیش از حد دیتا پروژکتور و کاهش عمر لامپ آن میشود.

فیلتر ویدئوپروژکتور معمولا در پشت یک پنل مستطیل شکل به اندازه ۰٫۵ اینچ قرار دارد. لطفا فیلتر را تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید.

کمتر خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن کردن پیاپی ویدیوپروژکتور تاثیرات مخربی بر روی لامپ آن دارد. لامپ پروژکتور به طور معمول حدود یک دقیقه طول می کشد تا در حال اجرا در یک جریان پایدار شود. پروژکتورها ابعاد خطی ویژه ای درون خود دارند که لامپ را در ولتاژ بالا روشن و در ولتاژ پایین به کار می اندازند. اگر شما پروژکتور خود را پیاپی خاموش و روشن کنید، بخار جیوه تحت فشار آن بی ثبات میشود که منجر به، از کار افتادن دائم لامپ میشود.

استفاده از ویدئو پروژکتور در حالت  Economy

پروژکتورهای مدرن دارای دو حالت هستند: Normal mode و Economy mode. حالت اکونومی معمولا روشنایی کمتری نمایش میدهد و درنتیجه منجر به افزایش عمر لامپ پروژکتور میشود. اگر شما مطمئن نیستید که پروژکتور خود دارای حالت اکونومی میباشد، لطفا به دفترچه راهنما مراجعه کنید یا با تولیدکننده تماس بگیرید.