مزایای استفاده از دیتا پروژکتور در کلاس درس

دیتا پروژکتور در کلاس درس

از زمانی که پروژکتور ها در کلاس درس ظهور کردند، معلمان تخته سیاه را ابزاری در گذشته می دانند.به جای یادداشت برداشتن در همه جلسات، معلمان می توانند سخنرانی های خود را با استفاده از پاورپوینت، تصاویر و حتی فیلم به عنوان ابزار آموزش از طریق پروژکتورها نمایش دهند. در نتیجه، معلمان و دانش آموزان سیستم پروژکتور را در کلاس درس مفید و ضروری می دانند.

یادداشت برداری راحت تر و کنترل زمان

معلمان با استفاده ار پروژکتور ها قادر به ارائه پاورپوینتی با محتوای غنی و یادداشت های بسیار سازمان یافته برای کلاس می باشند. با استفاده از پروژکتور در کلاس درس، دانش آموزان می توانند یادداشت های بهتر با قابلیت تشخیص این که چه اطلاعاتی از نمایش برای آنها بیشتر مفید بوده اقدام کنند . علاوه بر این، دانش آموزان می توانند از معلم در خواست  تکرار اسلاید بکنند اگر آنها اطلاعات را از دست داده اند، و یا حتی بخواهند که معلم به ایمیل آن ها ارسال نماید. با رعایت این نکات مقدار زیادی از زمان کلاس برای فعالیتهای بهتر و بیشتر باقی خواهد ماند.

 تطبیق پذیری آموزش نوین

پروژکتورها معلمان را از محدوده گچ و تخته پاک کردن آزاد کرده وبه آن ها اجازه می دهند تا اطلاعات بیشتری را به دانش آموزان خود منتقل کنند. با استفاده از پروژکتورها، معلمان هم اکنون می توانند فیلم، اسلاید، و تصاویر را در مورد موضوعات مختلف برای تدریس دانش آموزان استفاده کنند. معلمان نیز متوجه این موضوع هستند که اینترنت بسیار مفید است تا زمانی که از پروژکتورها برای نمایش محتوای وب برای تمام کلاس استفاده می شود، و دیگر هر دانش آموز اطلاعات را به صورت فردی بررسی نمی کند.

استفاده بهتر از زمان کلاس

    قبل از ظهور پروژکتورها در کلاس درس، معلمان بیشتر زمان خود را صرف نوشتن و همچنین پاک کردن اطلاعات می کردند. پروژکتور نیاز به یک کلیک ساده به دکمه یا ماوس احتیاج دارد، در نتیجه زمان کلاس مفید می گذرد. با استفاده از پروژکتورها، معلمان می توانند به آسانی تمام یادداشت ها را قبل از کلاس آماده کرده و ارائه دهند. معلمان نیز ممکن است دریابند که آنها زمان کمتری را صرف تکرار و یا بازنویسی اطلاعات می کنند و در حال حاضر با یک کلیک ساده به تمام داده ها دسترسی می یابند.

ارائه پروژه های بهتر دانشجویی

دانش آموزان با استفاده از پروژکتور ها پروژه های کلاس خود را با پاورپوینت و یا دیگر رسانه های الکترونیکی انجام می دهند. در نتیجه، دانش آموزان کنفرانس های خود را در زمان کمتر ارائه می کنند. ارائه  یک پروژکتوردر کاهش کپی های کاغذ بسیار مفید است و همچنین در زمان اجرا می توان برای تمام کلاس  پروژه را  به نمایش گذاشت. این دانشجویان برای آینده کاری مهیا میشوند که در محل کارشان نیز از این محصولات استفاده خواهند برد.