استفاده از برد هوشمند و ویدئو پروژکتور در مکان های آموزشی

برد هوشمند و ویدئو پروژکتور

دبیرستان Jan Długosz در ووتس واوک

مطالعه موردی ED-A101

لهستان

 دبیرستان Jan Długosz در ووتس واوک لهستان، به دنبال ارتقای تسهیلات خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژکتور ED-A101 هیتاچی و وایت بردهای هوشمند تعاملی را برای ۲۸ کلاس در کل مدرسه تدارک دیدند.

 نگاه اجمالی

زمانیکه تصمیم گرفته شد ۲۸ کلاس این مدرسه با جدیدترین تکنولوژی های آموزشی تجهیز شوند تا معلمان بتوانند آموزشی موثرتر داشته و استانداردهای آموزش را ارتقا ببخشند، دبیرستان Jan Długosz در جستجوی چیزی غیر از هیتاچی نبود.

پروژکتور ED-A101 با فاصله کانونی فوق العاده کوتاه (فاصله نورافکنی فوق العاده کوتاه) ، که با وایت بردهای هوشمند به کار می رود، سطح آموزش را در این مدرسه دگرگون کرده است.

 چالش

در گذشته، آمادگی برای ارائه دروس، معلمان را درگیر جمع آوری کپی هایی از اسناد و مدارک، ایجاد اسلایدهایی برای نمایش و تامین مواد و مصالحی در رابطه با دروس، می کرد. این مسائل نه تنها سبب اتلاف وقت دبیران می شد، بلکه نوع محتواهای ارائه شده تنها محدود به متون و تصاویری ثابت بود.

 راهکار

امروزه، به واسطه ارائه محتواهای غنی با اسناد مرجع، نقاشی ها و فیلم هایی که محتوای دروس را برای دانش آموزان جذابتر و متنوع تر کرده است، فرایند آموزش بهبود یافته و پیشرفته تر شده است. مدت زمان آماده سازی برای ارائه دروس به طرز چشم گیری کاهش یافته و به این ترتیب معلمان امکان تمرکز بیشتری را بر کیفیت و محتوای دروس یافته اند.

 در حال حاضر با راهکار پروژکتوری با فاصله کانونی کوتاه و وایت برد هوشمند تعاملی، معلمان به آرشیوی ارزشمند از اسناد و مدارک الکترونیکی و برنامه های آموزشی دست یافته اند و به راحتی می توانند این آرشیو را برای دانش آموزان به نمایش بگذارند. هیتاچی ED-A101 تصویری بدون سایه ایجاد می کند که هنگام کار با وایت برد هوشمند ، این مسئله اهمیت فراوانی دارد چرا که تصویر به هیچ وجه به وسیله ارائه دهنده مسدود نمی شود. دروس برای دانش آموزان تعاملی تر، جذاب تر و لذتبخش تر شده اند و این مسئله در نتایج امتحاناتشان به خوبی نمایان خواهد شد.