آموزش با ویدئو پروژکتور هیتاچی

هیتاچی آینده آموزش را در دانشگاه آستون به نمایش می گذارد.
مطالعه موردی ED-A101
انگلستان

مرکز نوآوری آموزش و تمرین حرفه ای (CLIPP= Centre for Learning Innovation and Professional Practice ) در زمینه فناوری محیطهای آموزشی، شورای مشورتی مورد اطمینان دانشگاه آستون می باشد. بنابراین زمانیکه CLIPP برای اتاق کنفرانس فشرده جدیدش به یک ویدئو پروژکتور نیاز داشت، متوجه شد که هیتاچی می تواند با راه حلی ایده آل پاسخگو باشد.

CLIPP: ویدئو پروژکتور سرچشمه اصلی در آموزش فناوری

امروزه روش های تدریس نه تنها با استفاده از تکنولوژی، بلکه بواسطه پشتیبانی و حمایت آن پیشرفت کرده اند. تجهیزات مناسب به دلیل فراهم کردن تعاملی نزدیکتر با موضوع مورد مطالعه و تجاربی دلپذیر برای دانش آموزان می تواند برای ارزیابی تکنولوژی های آموزشی و انجام روند یادگیری کمک زیادی کند. دانشگاه آستون این حقیقت را تصدیق می کند. از سپتامبر ۲۰۰۸، این دانشگاه از مشاوره های CLIPP، بهره مند شده است. گروهی که تخصص تکنولوژیکی اعضایش را با دانشگاه به اشتراک می گذارد. این گروه به طور هفتگی برای ارزیابی فواید تجهیزات جدید از لحاظ آموزشی، در اتاق کنفرانسی که جدیدا اختصاص داده شده و تقریبا عرض کمی دارد، ملاقات می کنند. ارائه ها و آموزش هایی با استفاده از نرم افزار های ویدئویی، متنی می گیرد.

استیو الیس، یکی از اعضای گروه CLIPP می گوید: “دیتا پروژکتور هیتاچی ED-A101 برای فضاهای کوچک و آرام براحتی قابل استفاده است، به دلیل فاصله نور افکنی کوتاه، تصویر بزرگی ارائه می دهد. بنابراین وقتیکه زمان انتخاب ویدئو پروژکتوری دیگر فرا رسید، در انتخاب ویدئو پروژکتور هیتاچی درنگی نکردیم.”

  چالش: نورافکنی با برد بسیار بالا در فضایی محدود

CLIPP ویدئو پروژکتوری نیاز داشت که اطلاعات را با وضوح عالی نمایش دهد و به راحتی توسط همه قابل استفاده باشد. با این حال اتاق مورد استفاده مجموعه ای از محدودیت ها را پیش رو نهاد. عرض کم اتاق امکان استفاده از فضای زیادی را به تجهیزات نمی داد، بنابراین دیتا پروژکتور باید در عین دارا بودن کیفیت تصویر بالا، بسیار فشرده و جمع و جور می بود .

راه حل: فناوری فاصله نورافکنی فوق العاده کوتاه ویدئو پروژکتور هیتاچی

با دسترسی به تمام تکنولوژی های اخیر نمایش تصویر، CLIPP ویدئو پروژکتور هیتاچی مدل ED-A101 را به عنوان راه حلی ایده آل انتخاب کرد.دانشگاه آستون در حال حاضر سه عدد از این ویدئو پروژکتورها را در اختیار دارد که یکی از این دستگاه ها در اتاق اصلی علوم کاربردی دانشکده مهندسی استفاده می شود.

همانگونه که استیو الیس از CLIPP شرح می دهد: ما قبلا بازخوردی عالی از ED-A101 از طرف کارکنان دانشگاه داشته ایم.

مردم در مورد سادگی استفاده از این دستگاه و بی سروصدا و آرام بودنش اظهار نظر می کردند، در یک اتاق کوچک، کوچکترین صدایی به وضوح تاثیر منفی زیادی در فرایند ارائه خواهد داشت و البته این پروژکتور به دلیل فاصله کوتاه نورافکنی، برای فضاهای کوچک بسیار عالی است. بنابراین زمانیکه باید ویدیو پروژکتور دیگری انتخاب می نمودیم، در انتخاب هیتاچی هیچگونه تاملی نکردیم. قابلیت ایجاد تصویر در فاصله بسیار کوتاه این پروژکتور به این معناست که میتوان به صفحه ای ۶۰ اینچی، در حالیکه پروژکتور ۹٫۶ سانتی متر از دیوار فاصله دارد، تصویر را تاباند. که این مسئله در فضایی محدود مانند اتاق ملاقات CLIPP بسیار مهم است. چرا که پرتو نور با وجود فردی در وسط، از پروژکتور به صفحه نمایش نخواهد رسید. تصاویر فاقد سایه هستند و به کاربر اجازه می دهند اجزای تصویر را به درستی مشاهده کنند. استیو می گوید “این کاریست که همه پروژکتورها باید انجام دهند.”

استفاده از ویدئوپروژکتور ED-A101 به منظور تجربه آموزش تعاملی وسیع تر

کارکنان دانشگاه آستون این ویدئو پروژکتور را بسیار کاربر پسند یافته اند. این پروژکتور به سرعت آماده استفاده می شود و آموزش جزئی برای استفاده از آن مورد نیاز است. این ویدئوپروژکتور به سادگی روشن می شود و با لپ تاپی که به آن متصل است، نمایش تصویر می تواند آغاز شود. علاوه بر این، استیو این حقیقت که در زمان ارائه هیچگونه نور روشنی به چهره اش نمی تابد، را تقدیر می کند. یک مشخصه ایمنی که از توصیه های آژانس ارتباطات و فناوری آموزشی بریتانیا (BECTA: British Educational Communications and Technology Agency) درمورد درخشندگی زیاد لامپ، قدم فراتر نهاده است. علاوه بر سادگی و لذت بخش بودن استفاده از پروژکتور ED-A101، این دستگاه هزینه کمی را برای نگهداری و تعمیر می طلبد. لامپی با طول عمر زیاد و فیلتر هیبریدی، نیاز تعویض قطعات را کاهش می دهد و علاوه بر سازگاری با محیط زیست، سبب صرفه جویی در بودجه های دانشگاه می شود. برای گروه CLIFF این مسئله، دلیل مهم دیگری در انتخاب پروژکتور ED-A101 است.
استیو تصمیم گرفت که پروژکتور را برای اعضای دانشگاه که مشتاق بودند عملکرد آن را ببینند، به نمایش بگذارد. با وجود ۴ عدد از این ویدئو پروژکتورهای هیتاچی در دانشگاه آستون، برنامه هایی مبنی بر تهیه تعداد بیشتری از این دستگاه نیز هست. استیو می گوید: من پیشتر این دستگاه را برای استفاده آموزشی وسیع تر در دانشگاه آستون توصیه کرده ام. ما تعدادی اتاق با سقف کوتاه داریم که قادر به نصب ویدئو پروژکتور در این اتاق ها نبودیم. اما اکنون با وجود این ویدیو پروژکتور، به راحتی می توان آن را به دیوار نصب کرد و این قطعا امکان پذیر است.
او ادامه می دهد که: من هیتاچیED-A101 را به هر سازمانی که پروژکتوری با بردی بالا نیاز دارد، توصیه می کنم.